سبک زندگی و سلامت

سریع ترین راه حجم گیری در بدنسازی

سریع ترین راه حجم گیری در بدنسازی

اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن حجم بگیرید این مقاله برای شما است. در این مقاله به تمام نکات افزایش حجم در بدنسازی می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

افزایش سریع حجم عضلات در بدنسازی

اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن به بهترین حجم عضلانی و مفید برسید باید در چندین کار به تعادل برسید و در یک چارچوب مشخص قدم بردارید.

تغذیه، تمرین، مکمل و نکات دیگری همچون خواب و … اهمیت بالایی دارند تا به بهترین نتیجه برسید.

اگر به یکی از آنها کم توجه باشید و همه آنها را رعایت نکنید مطمئن باشید به نتیجه نخواهید رسید. دوره حجم تغذیه و تمرین و روتین مخصوص خود را دارد.

حجم گیری در بدنسازی با تغذیه صحیح

اگر برایتان سوال است که بین تمرین، مکمل و تغذیه کدام از همه مهم تر است. جواب ما و هر فرد با علم دیگری رژیم است. در واقع مهم ترین رژیم غذایی چاقی ست.

عوامل دیگر به شما کمک می کنند که با بهترین وضعیت و در سریع ترین حالت به حجم خوبی برسید و عوامل فرعی به شمار می روند.

با توجه به بدن خود ( وزن، قد، متابولیسم ) و سن و جنسیت میزان کالری مورد نیاز در روز متغیر است اما به طور کل یک خانم یا آقا بالغ باید برای حجم گرفتن روزانه 1600 تا 2400 کالری مصرف کند.

در مصرف کالری روزانه و چگونگی تقسیم و موادی که باید این میزان کالری را تشکیل دهند نکاتی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

مهم تر از همه باید بدانید وعده های بیشتر و کالری کمتر در هر وعده برای دوران کاهش وزن و وعده های کمتر و کالری بیشتر برای دوران افزایش وزن مناسب هستند.

در برنامه غذایی خود باید به طور منظم از چربی های مفید، کربوهیدرات، پروتئین استفاده کنید. مصرف فراوان آب و سبزیجات نیز فراموش نشود.

کربوهیدرات مهم ترین عامل در افزایش حجم است. موادی مانند نان، برنج، سیب زمینی دارای میزان فراوانی کربوهیدرات هستند.

از تاثیر بسزا پروتئین در عضله سازی هم نمی توان غافل شد. چربی های گیاهی ضروری هم مانند بادام و دیگر مغز ها منبع اساسی برای اسید های چرب ضروری هستند.

نکات تمرینی مهم برای حجم گیری در بدنسازی

سریع ترین راه حجم گرفتن در بدنسازی از مسیر تمرین های دشوار و طاقت فرسا می گذرد. باید به واو به واو تمرین های خود توجه ویژه ای داشته باشید.

در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که باید تک تک آنها را به یاد بسپارید. بالا رفتن ضربان قلب و پمپاژ خون فایده ای برای هر ورزش جسمانی ای است.

پمپاژ خون شدید تر خون در ورزش علاوه بر اینکه برای سلامتی قلب بسیار مفید است. باعث عضله سازی و پمپ بدن و همچنین حجم گیری می شود.

ریکاوری بهتری هم تجربه خواهید کرد. پس سعی کنید تمرین خود را در بالاتری سطح فشار و ضربان قلب نگه دارید.

ست های تمرینی خود را به صورت دامنه منفی انجام دهید. این به این معناست وقتی حرکتی انجام می دهید در شروع دامنه حرکت را قدرتی و سریع انجام دهید،

و در برگشت به ناحیه شروع به حرکت با تمرکز و کنترل شدیدی حرکت را انجام دهید. این کار فشار عجیبی به عضله وارد و برای افزایش حجم عضلانی فوق العاده است.

سعی کنید در هر حرکت بیش از 3 ست تمرین کنید. زیرا فشار در این حالت بهتر است. همچنین سعی کنید یک ست بدون شمارش تکرار بعد از خستگی و خالی کردن کامل انجام دهید.

در دوران حجم قدرت عضلانی مسلما بالاتر می رود سعی داشته باشید هر جلسه تمرینی رکورد خود را به روز کنید مطمئن باشید این قدمی مهم در افزایش حجم است.

نکات تکمیلی که نباید فراموش کنید

در ادامه نکات تکمیلی وجود دارند که بد نیست بدانید. ما با توجه به اهمیت، عوامل مهم حجم گرفتن را شرح دادیم. حال نوبت مکمل های بدنسازی است.

بله درست است عزیزان، مکمل اهمیت بالایی که فکر می کنید را ندارید سعی کنید صد درصد خود را در شرایط نچرال بگذارید و زمانی که به ایست عضلانی رسیدید از مکمل استفاده کنید.

پروتئین وی و گینر به خصوص برای افرادی که سخت حجم می گیرند و اکتومورف هستند مناسب می باشند. بسیاری از مکمل های دیگر (نه همه ی آنها) فقط برای خالی کردن جیب شماست.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات کلیدی افزایش حجم در بدنسازی آشنا کنیم. اگر سوالی درباره افزایش حجم داشتید می توانید در بخش نظرات مطرح کنید. همچنین شما کاربران گرامی می توانید به سایت فیت شو مراجعه کنید تا مشاوره دریافت کنید.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا