سبک زندگی و سلامت

کار ممنوع آرایشی برای ابروهای ریزش دار و نازک شده

 

ابروها در افزایش جذابیت فرد نقش بسزایی داشته‌ و با وجود ابروهای پُرپشت و خوش‌حالت چهره بدون آرایش نیز زیبا به نظر می رسد. متاسفانه موهای ابرو نیز مانند موهای سر، ریزش پیدا می کنند؛ریزش ابرو می‌تواند علل مختلفی مانند مشکلات هورمونی، آلوپسی، پسوریازیس، عوارض دارویی، تغذیه نامناسب، استرس و… داشته باشد. اگر ابروهای شما نیز دچار ریزش و نازک شده، بهتر است از انجام کارهای زیر امتناع نمایید و به مراقبت از ابرو پرداخته تا شاهد رشد سریع ابروها باشید.

لمینت ابرو

لمینت ابرو یک جایگزین طبیعی برای صاف کردن، پرپشت کردن و رنگ کردن موهای موجود در ابروی شما است. در طول انجام پروسه لمینت، ابرو های شما با جهت و خواب مشخصِ خود؛ به سمت بالا می رود.استفاده از مواد شیمیایی در لمینت ابرو ممکن است، وضعیت ابروهای تان را به هم بریزند و باعث ایجاد التهاب یا پوست حساس شوند و خشکی زیادی را هم برای ابرو ها ایجاد کرده و باعث شکنندگی آن ها نیز خواهند شد.

لیفت ابرو

لیفت ابرو به عمل بالا کشیدن ابروها می‌گویند که با روش های مختلفی چون لیفت ابرو با صابون ابرو، لیفت ابرو با کراتین، لیفت ابرو با بوتاکس، لیفت ابرو با جراحی انجام می شود. درروش‌های لیفت با صابون،کراتین و بوتاکس اگر از مواد بی‌کیفیت استفاده شود یا فرد به طور مکرر این روش‌ها را انجام دهد، موهای ابرو می ریزد. در روش لیفت ابرو با جراحی مواد شیمیایی بر پیاز موهای ابرو اثر گذاشته و آن را از بین می‌برد،در نتیجه فرد شاهد ریزش ابرو بعد از لیفت است.

اسکراب های خشن

یکی از روش های مراقبت از ابرو و رشد دوباره آن استفاده از اسکراب است. استفاده از یک اسکراب نرم به کاهش سلول‌های مرده پوست کمک کرده و از مسدود شدن فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند اما اسکراب های بدن معمولاً خیلی خشن هستند و مواد شیمیایی سنگین دارند و باعث آسیب به ابرو می شوند؛ پس اگر مو های ابروهای تان نازک شده یا زودتر از حد طبیعی می ریزد، بهتر است که هرگز از اسکراب های سنگین استفاده نکنید.

موچین، وکس یا بند

افرادی که ابروهای خود را زیاد برمی دارند یا از روش‌های غیرمناسب برای اصلاح ابرو استفاده می‌کنند، با ریزش ابرو مواجه می شوند.  با استفاده زیاد از موچین، می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و تار موی تان را نازک و ریزش آن ها را افزایش دهد؛ بنابراین‌ بهتر است که موچین و وکس را کنار بگذارید و چند وقت یک بار به ابروهای تان استراحت دهید.

محصولات تقویتی ابرو

با استفاده از برخی روش‌های طبیعی و روغن‌های در دسترس می‌توانید رشد ابروهای خود را تقویت کنید تا ابرویی پرپشت و زیبا داشته باشید اما شما نباید از هر محصولی برای تقویت ابروها استفاده کنید زیرا برخی از این محصولات تقلبی بوده و موجب ریزش ابروها می شوند، اگر می خواهید از مواد آرایشی استفاده کنید، حتما مواد آرایشی با کیفیت و مناسب بخرید و سرم مخصوص تقویتی مو های ابرو را خریداری کنید که بدون هورمون و فاقد پارابن باشند. شما می توانید روغن کرچک به ابروهای تان بزنید که یک ماده عالی و سرشار از اسید چرب می باشد و وضعیت ابروهای تان را بهبود می بخشد.

منبع: نمناک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا