سبک زندگی و سلامت

خانم ها،این عادت ها خوشگلیتون رو نابود می کنه!

زیبایی برای خانمها ازاهمیت بالایی برخوردار است، به همین خاطر همیشه به دنبال یافتن راه هایی برای زیباتر شدن هستند. برای زیباتر شدن تنها جراحی ، آرایش ، رسیدگی به پوست، مصرف مواد غذایی مغذی و…موثرنیست بلکه شما برای زیبا شدن بهتر است از برخی عادات مخرب که خودتان حتی نمی دانید، دست بکشید.
شب بیداری های مکرر
با کم خوابیدن ترشح هورمونی به نام کورتیزول افزایش می یابد که می تواند باعث التهاب و آسیب به پوست شود. همچنین کم خوابی جریان خون را به پوست کاهش می دهد، جریان خون برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به پوست ضروری است. کم خوابی می تواند باعث تسریع روند پیری پوست،منجر به چین و چروک زودرس،پف کردن چشم ها و…شود.
استرس زیاد
استرس فقط روی اعصاب و روان تان تاثیر منفی نمی گذارد، بلکه زیبایی های شما را ازبین برده و عوارض ناگواری روی پوست و مو و حتی ناخن های شما می گذارند. زمانی که دچار استرس می شویم، در بدنمان ماده ای به نام کورتیزول ترشح می شود و همین ماده موجب افزایش تولید چربی، مسدود شدن منافذ پوستی و به دنبال آن ظاهر شدن انواع جوش و آکنه روی پوست می شود.
مصرف بیش ازحد شکر
زمانی که شما مواد غذایی با شاخص قند بالا مصرف می‌کنید ، سطح قند خون در بدن بالا می‌رود و در مدت زمان کوتاهی انسولین به داخل سلول‌ها آزاد می‌شود و باعث افت قند در خون می‌شود، عدم تعادل و کاهش شدید در قند خون ، به بدن فشار آورده و باعث کدر و مات شدن پوست و ایجاد جوش و آکنه می‌شود. همچنین مصرف زیاد شکر باعث می‌ شود شما سن تان بالاتر دیده شود زیرا شکر، گلوکز یا فروکتوز باعث تولید موادی می‌ شوند که سموم را ایجاد می‌ کند، به کلاژن و الاستین دو پروتئین مهم پوست برای جوانی و شادابی،آسیب می رسانند.


مصرف زیاد گوشت
خوردن بیش از حد گوشت قرمز باعث افزایش سطح آهن خون شده و فرایند پیری را در فرد سرعت می‌بخشد.گوشت قرمز در مراحل پخته شدن تولید هیدروکربن می کند و مصرف آن زیبایی پوست را کاهش می دهد.

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا