عمومی

باورهایی که استیو جابز را موفق کرد

 

 

همگی ما در تلاش برای دستیابی به موفقیت در زندگی هستیم، اما تعداد محدودی از افراد به واقعیت می‌پیوندند. این افراد، شجاعانه و با اراده قوی در مقابل مشکلات ایستادگی می‌کنند و در مقابل شکست‌ها هرگز تسلیم نمی‌شوند. یکی از نمونه‌های این تلاش و سخت کوشی، استیو جابز، مؤسس و مبدع شرکت اپل، می‌باشد که در طول زندگی خود همواره در تعقیب موفقیت بوده و در مواجهه با شکست‌های فراوان ، عقب نشینی نکرده است. در ادامه به نقل از نمناک برخی از اسرار موفقیت موسس اپل را که از زبان خودش منتشر شده، می خوانیم.

زندگی ات را محدود نکن

زمان محدود است و باید با دقت از آن استفاده کرد. خود را محدود به انجام کارهایی نکنید که از پیش تعریف شده باشند و اجازه ندهید که عقاید و نظرات دیگران، ندای درونی شما را ساکت کنند. مهمتر از همه، شجاعت و انگیزه را حفظ کرده و به دنبال ندای درونی قلبتان بروید؛ زیرا قلب شما واقعاً می‌داند که چه چیزی برای شما بهتر است.

بدون انگیزه نباش

اگر برای شروع یک کار به اندازه کافی انگیزه ندارید، هرگز به هدف خود نخواهید رسید. در هر شغلی که انجام می‌دهید، به جوانب مختلف کار توجه کنید؛ هرچند برخی از این جوانب ممکن است خسته‌کننده و ناامیدکننده باشند اما همیشه اینطور نخواهد بود. حتی اگر درگیر رویایی جذاب از شغل خود باشید، گاهی اوقات احساس خستگی خواهید کرد. بنابراین، سعی کنید همیشه انگیزه خود را برای ادامهٔ مسیر حفظ کنید.

زندگی را برای خودت طراحی کن

اجازه ندهید که باورها و نظرات دیگران، ندای درونی شما را سرکوب کند. هرگز همگام با سلیقه و علائق دیگران پیش نروید و راه خودتان را انتخاب کنید. داستان زندگی شما منحصر به فرد است و هیچ کس نمی‌تواند جهت زندگی شما را مشخص کند بنابراین، فقط خودتان، طراحی زندگیتان را انجام دهید.

به کیفیت کم و ضعیف قانع نباش

اگر قصد دارید محصولی را تولید و به بازار عرضه کنید، همواره بهترین کیفیت را ارائه دهید. همانطور که می‌دانید، محصولات شرکت اپل از جمله برترین و با کیفیت‌ترین محصولات در بازار محسوب می‌شوند و همین کیفیت یکی از رازهای اصلی موفقیت اوست؛ بنابراین تلاش کنید که اولویت خود را به ارائه کیفیت بالا اختصاص دهید.

 

یک تیم عالی بساز

فراموش نکن که افرادی که اطراف شما را محاصره می‌کنند، واقعیت آینده شما را تشکیل می‌دهند. اگر خود را با افراد مثبت، باهوش و دارای بینش مثبت احاطه کنید، در نهایت خود نیز می‌توانید با هوش تر و بهتر عمل کنید. به یاد داشته باشید که شما حاصل افکار و تأثیرات افراد اطرافتان هستید چراکه زمان قابل توجهی را کنار آن‌ها سپری می‌کنید. بنابراین، با دقت و هوشمندی افراد اطراف خود را انتخاب کنید.

هیچ کاری را فقط برای پول انجام نده

شغلی که عاشق آن هستید انتخاب کنید، تا هرگز از انجامش خسته نشوید. استیو جابز در سن 25 سالگی حدوداً 100 میلیون دلار ثروت داشت، اما او کارهای مهمش را فقط برای جذب پول انجام نداده بود بلکه به دنبال تغییر دادن جهان بود.

به محصولاتت افتخار کن

تولید محصولاتی که با افتخار می‌توانید به اعضای خانواده و دوستان خود معرفی کنید، یک راهبرد مهم است. اگر محصول شما بی نظیر باشد، قطعاً دیگران نیز برای آن ارزش زیادی قائل خواهند شد و آماده‌اند برای آن پول بیشتری پرداخت کنند. به یاد داشته باشید که اهمیت دادن به کیفیت بالا و جذابیت محصول به گونه‌ای است که همه از استفاده از آن لذت ببرند، یکی از عوامل کلیدی در جذب مشتریان و افزایش ارزش محصول شماست.

خودت مشتری محصولاتت را پیدا کن

مشتریان معمولاً به افرادی اعتماد می‌کنند که به جدیت به کار خود می‌پردازند و زمان باارزشی برای کارهای خود می‌گذارند تا نیازهای آنها را به دقت درک کنند. بنابراین، بهتر است هر روز زمانی را برای توجه به نظرات مشتریان خود و درک بهتر نیازهای آنها اختصاص دهید.

اهمیت جلب اعتماد به عنوان بخشی اساسی از تجربه مشتری نباید نادیده گرفته شود. شما باید همیشه به مشتریان خود محصولاتی ارائه دهید که واقعاً به آن نیاز دارند. توانایی ارائه ارزش به مشتریان، حل مسائل و پیشرفت در مسیر بهبود و ارتقاء بهترین تجربه ممکن برای آنها، اساسی است. اگر نتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید، احتمالاً نخواهید توانست رابطه مثبتی با آنها برقرار کنید.

 

هرگز متوقف نشو

هرگز به کم راضی نشوید و همیشه به دنبال رشد و پیشرفت باشید. در حالی که از نظرات منفی دیگران تاثیر نمیگیرید تلاش کنید و به پیشبرد خود ادامه دهید. تمرکز خود را بر تلاش و بهبود شخصیتی خود بگذارید، بدون آنکه به انتقادات بی‌مورد دیگران پاسخ دهید.

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا