کامپیوتر و سخت افزار

به روزرسانی کارت گرافیک های AMD Radeon Vega و Polaris روز به روز کمتر می شود

[ad_1]

AMD در حال پاکسازی بازار از سری کارت گرافیک‌های قدیمی‌تر خود است که قبل از سری Radeon RX 5000 عرضه شده‌اند. طبق گزارش‌ها، این شرکت به روزرسانی کارت گرافیک های قدیمی مبتنی بر معماری‌های گرافیکی “Vega” و “Polaris” را کمی کندتر عرضه می‌کند، که نشان دهنده‌ی عدم تمایل این شرکت برای پشتیبانی بیشتر از این سری محصولات است. از سوی دیگر، سری‌های RX 5000، RX 6000 و RX 7000 این شرکت، با آهنگ به روزرسانی درایور فعلی که شامل یک یا چند نسخه درایور در هر ماه است، از جمله نسخه‌هایی برای رفع اشکالات بازی یا عملکرد روز صفر ادامه خواهد داد.

AMD یک درایور گرافیک ویژه برای بازی Alan Wake 2 عرضه می‌کند

AMD طی چند ماه گذشته شروع به جداسازی پردازنده‌های گرافیکی RDNA (سری RX 5000 و جدیدتر) و قبل از RDNA (قدیمی‌تر از سری RX 5000) از طریق نسخه‌های درایور خود کرد. آخرین درایورها در یک بسته RDNA (که در نام فایل نصب کننده با “rdna” مشخص شده است) عرضه می‌شوند که حجم آن حدود 600 مگابایت است و یک بسته بزرگتر 1.1 گیگابایتی که از هر دو پردازنده گرافیکی RDNA و قبل از RDNA پشتیبانی می‌کند. اما حالا این شرکت اعلام کرده است که پردازنده‌های گرافیکی پیش از سری RDNA از این پس شاهد به روزرسانی‌های کندتری خواهند بود، موضوعی که به صورت خاص به پردازنده‌های گرافیکی نسل قدیمی AMD اشاره می‌کند.

به روزرسانی کارت گرافیک Vega و Polaris

AMD در یک بیانیه اعلام کرده است:

معماری‌های گرافیکی AMD Polaris و Vega در حال حاضر بالغ، پایدار و کارآمد هستند و از تنظیم نرم‌افزاری معمولی بهره نمی‌برند. در آینده، AMD به روزرسانی‌های مهمی را برای محصولات مبتنی بر Polaris و Vega از طریق یک بسته درایور جداگانه، از جمله به روزرسانی‌های مهم امنیتی و عملکردی در دسترس ارائه می‌کند.

پردازنده‌های گرافیکی پیش از RDNA شامل سری Radeon RX 400 و RX 500 سری RX Vega و Radeon VII وPolaris هستند. سری Radeon RX 5000 اکنون بیش از 4 سال در بازار عرضه شده است که باعث می‌شود سری RX Vega شش سال، سری RX 500 هفت سال و سری RX 400 هشت سال قدمت داشته باشند. بنابراین این محصولات به تدریج در دسته محصولات قدیمی قرار می‌گیرند و دیگر شاهد انتشار سریع به روزرسانی برای آنها نخواهیم بود.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز