کامپیوتر و سخت افزار

افزایش قیمت حافظه NAND برای SSDها از سوی سامسونگ، هر چه زودتر حافظه خود را ارتقا بدهید

[ad_1]

به نظر می‌رسد، سامسونگ که در تلاش برای نجات خود از شرایط نه چندان مناسب مالی است، افزایش قیمت قابل توجهی را برای حافظه NAND Flash مورد استفاده در SSD‌ها در سه ماهه آینده در نظر گرفته است. موضوعی که به زودی می‌تواند تاثیر خود را بر روی قیمت جهانی حافظه‌های SSD بگذارد.

حالا بهترین زمان برای خرید SSD است: قیمت‌ DRAM و NAND در سه ماهه چهارم افزایش می‌یابد

به گزارش wccftech، این تصمیم بخش حافظه سامسونگ “غیرقابل پیش بینی” بود زیرا تا پیش از این تنها یک افزایش قیمت 10 درصدی انتظار می‌رفت، اما این شرکت کره‌ای اکنون با هدف تعیین روند قیمت NAND در حال اجرای یک “افزایش سه ماهه” به میزان 20 درصد است. این تصمیم به دنبال جبران درآمد نزولی در سه ماهه گذشته اتخاذ شده است. اکنون نوسانات قیمت NAND از اواسط تابستان به اجرا گذاشته شده است و تامین کنندگان در قراردادهای خود تجدید نظر کرده‌اند.

افزایش قیمت NAND بر مصرف کننده عمومی تأثیر می‌گذارد؟

برای شروع، باید انتظار افزایش تدریجی قیمت در SSD‌های رده مصرف کننده را داشت، زیرا از تراشه‌های NAND به عنوان یک جزء اصلی در آنها استفاده می‌شود. هرچند که هنوز نمی‌توان نظر قطعی در مورد میزان افزایش قیمت داشت، اما انتظار می‌رود که حدود 8 تا 13 درصد افزایش قیمت را شاهد باشیم. با این حال، انتظار می‌رود که بیشترین تأثیر را در صنعت موبایل مشاهده کنیم، جایی که انتظار می‌رود افزایش مناسب 10 تا 15 درصدی قیمت NAND Flash را تجربه کند، که ممکن است نشان دهد که محصولات مصرف‌کننده در صنعت موبایل ممکن است شاهد افزایش قیمت باشند.

افزایش قیمت حافظه NAND

با توجه به شرایط مالی که از میانه سال 2023 به وجود آمده بود، می‌شد افزایش قیمت را پیش بینی کرد، چراکه این روش در حال حاضر موثرترین حرکت ممکن برای کوتاه مدت است. سامسونگ و سایر شرکت‌ها روش‌های مختلفی مانند کاهش تولید و کاهش قیمت محصولات NAND را امتحان کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که هیچ کدام جواب نداده است. با تقاضای صنعت سرور به دلیل پیشرفت‌های هوش مصنوعی، همراه با تصمیم سامسونگ برای افزایش قیمت NAND، ممکن است شاهد بهبود وضعیت مالی آنها در سه ماهه آینده باشیم.

اگر هنوز در مورد دریافت ارتقاء SSD اختلاف نظر دارید، احتمالاً اکنون زمان مناسبی خواهد بود، زیرا زمانی که کل زنجیره تامین شاهد افزایش قیمت NAND باشد، قیمت‌ها می‌تواند شاهد افزایش “قابل توجه” باشد.

مطالب مرتبط:

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)