عمومی

کرم دور چشم و فواید و اهمیت استفاده از آن

چرا باید ازکرم دور چشم استفاده کنیم؟

در این مطلب اطلاعات مفیدی در باره کرم دور چشم و اهمیت و ضرورت استفاده از آن خواهید خواند.پس لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

پوست دور چشم نازک ترین پوست در تمام کل بدن و تقریباً 10 برابر نازک تر از دیگر قسمت های دیگر بدن است؛ همچنین غدد چربی کمی در اطراف چشم وجود دارند، بنابراین به راحتی خشک می شود و به دلیل تحرکی که در این ناحیه وجود دارد و پوست خشک و بدون آب خیلی زود چروک می شود بنابراین مرطوب نگاه داشتن همیشگی این قسمت ضروری است.

شاید استفاده از یک کرم دورچشم خوب یک قدم اساسی در حفظ زیبایی چشم‌ها باشد. کرم چشم، نوع خاصی از مرطوب کننده است و حاوی عناصری مناسب پوست اطراف چشم می‌باشد لذا یک کرم چشم را در رژیم مراقبت‌های زیبایی روزانه‌تان وارد سازید و از چشمانتان در برابر هر پیامدی جلوگیری کنیدو به هیچ عنوان اجازه ندهید پوست اطراف چشمتان خشک شود.

از جمله مشکلات رایج پوست اطراف چشم ؛ وجود چین و چروک ها، تیرگی یا کبودی دور چشم، حالتی پف آلود و یا در مواردی خاص افتادگی پلک می باشد. اما اغلب، بیشترین شکایات به دلیل خشکی این ناحیه و تیرگی و چروک های گوشه چشم می باشد که باید به طریقی کنترل شده و مورد مداوا قرار گیرد. دلایل به وجود آمدن چین های قبل از موعد می تواند خشکی بیش از حد پوست و یا عادات رفتاری صورت اشخاص باشد. اما در مورد تیرگی زیر چشم ها که به هاله کبودی دور چشم نیز شهرت دارد می توان گفت که در اغلب موارد مربوط به عوامل وراثتی بوده و اگر والدین دارای چنین تیرگی در زیر چشم خود باشند، نصف فرزندان این خانواده نیز دچار چنین مشکلاتی خواهند بود. این مسئله حتی در مواردی که والدین دچار این عارضه نباشند هم می تواند در فرزندان مشاهده شود. وجود مویرگ های بسیار ریز و فشرده در این ناحیه باعث تیره دیده شدن پوست زیر چشم می شود. بنابراین مداوای این مشکل اغلب موقتی بوده و هنوز درمانی قطعی برای این موضوع وجود ندارد.

اما در مورد چروک هایی که در اثر خشکی پوست اطراف چشم و پیش از رسیدن به سنین پیری اتفاق می افتد می توان به وسیله انواع کرم دور چشم این موضوع را کنترل کرده و از بین ببریم. حتی می توانیم از به وجود آمدن این چروک ها جلوگیری نموده و به نوعی روند پیری پوست را به تعویق بیندازیم.

کرم های دور چشم خشکی پوست دور چشم را برطرف کرده و خطوط حاصل از تحرک این ناحیه را رفع میکنند،چروک های قدیمی چشم را ازبین برده واز ایجاد چروک های جدید جلوگیری میکنند. تیرگی هاله زیر چشم را شفاف کرده ومانع اثرات اشعه های زیان بارخورشید شده و پوست اطراف چشم را مرطب نگه می دارندو به دلیل وجود مواد لایه بردار ملایم در برخی از این محصولات باعث از میان رفتن سلول های مرده پوست خواهند شد

از چه سنی باید کرم دور چشم بزنیم؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان زیبایی، هیچ سنی برای استفاده از کرم دور چشم زود نیست. در بسیاری از موارد افرادی با وجود داشتن سنی در حدود 17 سال نیز به دلیل خشکی پوست دچار چین هایی در ناحیه پوست دور چشم خود می باشند. بنابراین می توان گفت که در صورت تجویز پزشک می توان از این محصول استفاده کرده و به مقابله با آثار مخرب خشکی پوست پرداخت. اما معمولا به توصیه پزشکان پوست می توان استفاده از کرم دور چشم را از بیست سالگی شروع کرده و هر صبح و شب آن را به روشی صحیح و استاندارد مصرف کنیم.

روش صحیح و استاندارد استفاده از کرم دور چشم

قبل از استفاده از کرم دور چشم مقدار کمی از آنرا روی منطقه‌ی از بدن تان تست. اگر قرمزی، جوش، تاول و سوزش دیدید از آن استفاده نکنید. ابتدا از یک تونر آب رسان در اطراف چشم خود استفاده کنید. این مرحله پوست را آماده می کند تا کرم دور چشم بیشتری جذب کند.

از آنجایی که چین‌وچروک‌های بسیار ظریفی در اطراف چشم حضور دارند، بهتر است انگشت خود را به مقدار کمی کرم آغشته کنید و روی چین و چروک‌ها یا قسمت‌های پف‌دار زیر چشم فشار دهید و رها کنید.

اگر کرم غلیظ است بهتر است آن را بین دو انگشت خود بمالید. این امر کرم را گرم و شل می کند و قرار دادن آن روی پوست را راحت تر می سازد.

کرم دورچشم و فواید و اهمیت استفاده از آن

وقتی انگشت آغشته به کرم را به میزان کمی روی پوست فشار می‌دهید، پوست را به مقدار بسیار ناچیزی کش می‌آورد در نتیجه با رها کردن انگشت، پوستی که کش آمده، مواد را جذب می‌کند و این مواد به داخل چین‌وچروک‌های ظریف پوست کاملاً نفوذ می‌کند.

برای ازبین‌بردن پف زیر چشم نیز توصیه می‌کنیم انگشت حلقه خود را به کرم آغشته کنید و از گوشه پایین چشم به سمت بیرون، با انگشت به آرامی روی پوست ضربه بزنید تا جریان خون در این ناحیه بیشتر شده و کرم با سرعت بیشتری جذب شود.

به مرور زمان متوجه خواهید شد که برای هر چشم چه میزان کرم لازم دارید. اگر مقداری کرم روی انگشت اضافه دارید، می توانید از آن روی قسمت خشک صورت خود یا در ناحیه ی گردن خود استفاده کنید.

چند توصیه مهم برای استفاده از کرم دور چشم

از مصرف مقدار زیاد کرم خودداری کنید. ناحیه ی دور چشم تحمل چربی زیاد را ندارد. مقدار زیاد کرم باعث پف چشم ها در روز بعد می شود.

از کرم درست در کنار خط زخم استفاده نکنید. ممکن است باعث آسیب رسیدن به چشم شود.

پوست را نکشید یا کرم را به صورت دایره ای نمالید، کشیدن یا مالیدن مکرر باعث شل شدن پوست می شود.

دقت کنید که از محصولاتی که برای بقیه بدن طراحی شده اند در اطراف چشم هایتان استفاده نکنید زیرا این محصولات اسیدی تر بوده و به پوست حساس و نازک اطراف چشم صدمه وارد می کنند. همچنین محصولاتی که مخصوص چشم هستند به گونه ای طراحی می شوند که اگر داخل چشم رفتند نیز مشکلی به وجود نیاورند. برای از بین بردن سلول های مرده اطراف چشم می توانید از محصولات حاوی گلیکولیک اسید که برای پوست های حساس مناسب بوده و به منافذ نفوذ می کند باعث می شود که پوست لطیف و زیبا به نظر رسد.

نکات مهم در انتخاب کرم دور چشم

1- قبل از هر چیز ما باید هدف خود را از انتخاب و خرید یک کرم دور چشم مشخص کنیم. معمولا مقابله با مواردی شامل چروک هایی عمیق یا سطحی در نواحی دور چشم، وجود تیرگی یا کبودی در این ناحیه، خشکی بیش از حد پوست دور چشم و یا حالت پف آلوده در این ناحیه می تواند یکی از اهداف خریدن یک کرم دور چشم باشد. شفاف کردن این موضوع برای خود و یا کارشناس زیبایی می تواند کمک بزرگی در انتخاب صحیح یک کرم دور چشم مناسب برای ما باشد.

2- همواره باید به برچسب فرمولاسیون یا مواد تشکیل دهنده این محصول دقت نمائید. اگر هدف شما مقابله با چین و چروکهای افزایش سن می باشد باید از وجود موادی همچون رتینوئید، آلفا هیدروکسی اسید، کافئین، آنزیم Q10 و ویتامین C در کرم دور چشم خود مطمئن شوید.

3-اگر انتخاب شما یک کرم دور چشم ضد تیرگی باشد باید حتما موادی همچون هیدروکینون، رتینول، چای سبز، کافئین یا ویتامین K درون آن وجود داشته باشد.

4-کرم دور چشم شب یا روز نیز مهم بوده و باید این مسئله را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید از کرم دور چشم خود در زیر میکاپ استفاده نمائید باید از محصولاتی مخصوص روز که دارای مواد روشن کننده بوده استفاده کرده و از وجود SPF مناسب در آن مطمئن شوید.

5- قبل از خرید کرم دور چشم بهتر است با پزشک پوست خود یا کارشناس زیبایی مشورت کرده تا محصولی مناسب با نوع پوست شما را برایتان تجویز نماید.

سخن پایانی

برند‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام مدعی هستند بهترین محصول را برای پوست دور چشم عرضه کرده‌اند، بدون شک خرید کرم دور چشم به کاهش عارضه‌های پوست این ناحیه کمک می‌کند، اما استفاده از این کرم‌ها بسته به شرایط پوست دور چشم شما می‌تواند ضرورت پیدا کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین محصول، حتماً نظر سایر افرادی که آن را امتحان کرده‌اند، مطالعه و تا جایی که امکان دارد محصولات حاوی ترکیبات طبیعی را انتخاب کنید.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که استمرار در مصرف کرم‌های دور چشم نقش مهمی دارد و برای رسیدن به بهترین نتیجه، در یک بازه زمانی منظم، این کرم‌ها را دائم استفاده کنید. همچنین اگر تجربه خوبی از استفاده از کرم‌های دور چشم دارید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

چنانچه قصد خرید کرم دور چشم خوب با ترکیبات ارگانیک و طبیعی را دارید ما به شما کرم دور چشم اپتیمالز اوریف لیم را پیشنهاد میکنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا