عمومی

بزرگترین تلسکوپ جهان در آمریکا ساخته میشود

آغاز ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان در آمریکا

پروژه ساخت تلسکوپی در هاوایی که پس از راه اندازی، قدرتمندترین و بزرگترین تلسکوپ جهان  خواهد بود، در حال تبدیل شدن به داستان عجیبی است.

 قرار است در نقطه ای از جزیره هاوایی در غرب آمریکا تلسکوپ Thirty Meter Telescope TMT) ساخته شود و گفته می شود در اوایل دهه ۲۰۲۰ کار خود را آغاز می کند.

این تلسکوپ به آینه ویژه ای جهت جمع آوری پرتوهای نوری مجهز خواهد بود که ۹ متر بزرگتر از تلسکوپ دوقلوی Keck Telescopes است. هم اکنون این تلسکوپ قدرتمندترین و بزرگترین تلسکوپ جهان برای رصد اجرام فضایی به شمار می آید.

دانشمندان امیدوارند تا با تلسکوپ TMT دور جدیدی از جستجوها برای رصد و کشف سیارات شبیه زمین در حال گردش به دور ستارگان دیگر را آغاز کرده و در عین حال نیم نگاهی به لبه های عالم مرئی داشته باشند.

اما به نظر می رسد فرآیند ساخت این تلسکوپ غول پیکر با چالشهای زیادی همراه باشد.

به تازگی گروهی از ساکنان بومی هاوایی عنوان کرده اند که اجازه ساخت این تلسکوپ را نخواهند داد. آنها با تجمع در محلی که قرار است این تلسکوپ ساخته شود مخالفت خود را با این پروژه اعلام کرده اند. بزرگترین تلسکوپ جهان

معترضان می گویند، نقطه ای که قرار است این تلسکوپ ساخته شود مکانی مقدس برای آنهاست و به همین دلیل اجازه انجام چنین کاری را نمی دهند.

اکنون فرماندار هاوایی که متحیر از این کشمکش شده به معترضان و سازندگان تلسکوپ فرصت یک هفته ای داده تا مشکل به وجود آمده را برطرف کنند. بزرگترین تلسکوپ جهان

هزینه ساخت این تلسکوپ بالغ بر یک میلیارد دلار عنوان شده است.

منبع:خبر گزاری مهر

عضویت در خبرنامه پاسینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا