عمومی

جشن های استقبال از سال نو میلادی (۲۰۱۶)

گزارش تصویری از جشن های استقبال از سال نو میلادی  (۲۰۱۶)

 


مردم جهان ‌سال ۲۰۱۵ را وداع گفتند و با جشن‌های رنگارنگ به پیشواز سال ۲۰۱۶ رفتند. خوشامدگویی به سال نو در کشورهای جهان مانند همیشه با آتش‌بازی‌های درخشان و باشکوه و همچنین آیین گوناگون همراه بود.در ادامه تصاویری زیبا و جالب از جشن های استقبال از سال نو میلادی ، ارائه شده است.

 

آلمان


مردم آلمان سال نو را به رسم معمول یا در جمع خانواده و دوستان جشن گرفتند یا در رستوران‌ها و پارتی‌های کوچک و بزرگی که به مناسبت سال نو میلادی برگزار شدند. اکثر مردم دقایق تحویل سال را در بیرون از خانه گذراندند تا از جشن آتشبازی بیشترین لذت را ببرند و فرا رسیدن سال جدید را به هم تبریک بگویند. بزرگ‌ترین جشن خیابانی سالن نو در آلمان با حضور صدهاهزار نفر در برلین برگزار شد (تصویر).

 

استرالیا


استرالیا از نخستین نقاط جهان بود که مردم آن تحویل سال و ورود به سال ۲۰۱۶ را جشن گرفتند. آتش‌بازی در بندر سیدنی یکی از زیباترین آتش‌بازی‌ها و جشن‌های سال نو در جهان محسوب می‌شود. از آنجا که استرالیا در نیمکره جنوبی قرار دارد و در آنجا فصل تابستان حاکم است، جشن سال جدید در بسیاری از نقاط این کشور با برگزاری پارتی‌های ساحلی و باربیکیو و آتش‌بازی همراه بود. تصویری از آتش‌بازی باشکوه در بندر سیدنی.

 

روسیه


آغاز سال نو در روسیه با جشنی ۱۰ روزه همراه است. روس‌ها به رسم همیشگی هدایای خود را نیز در شب تحویل سال دریافت کردند. بسیاری از مردم به ویٰژه جوانان به هنگام تحویل سال در میدان‌های بزرگ دور هم جمع شدند و فرارسیدن سال ۲۰۱۶ را جشن گرفتند. تصویری از آتش‌بازی جشن سال نو در میدان سرخ مسکو.

 

اسپانیا


اگرچه آتش‌بازی هم بخشی از جشن سال نو در اسپانیا بود، اما اسپانیایی‌ها مانند همیشه با رسمی ویژه به پیشواز سال نو رفتند. مردم اسپانیا هنگام تحویل سال ۱۲ حبه انگور می‌خورند. اسپانیایی‌ها در دقایق پایانی سال در میدان‌های بزرگ جمع شده و با دنبال کردن صدای تیک تیک ساعت و خوردن یک حبه انگور به همراه هر ضربه ساعت فرا رسیدن سال ۲۰۱۶ را جشن گرفتند.

 

فرانسه


فرانسویان در مقایسه با آلمانی‌ها و مردم برخی دیگر از کشورهای اروپایی کمتر اهل آتش‌بازی هستند. جشن سال نو در فرانسه معمولا با جشن‌ها و پارتی‌های خانوادگی و دوستانه و صرف شام‌ لذیذ و شامپانی همراه است. مردم در واپسین لحظات سال ۲۰۱۵ در بلوارها و خیابان‌های چراغانی‌شده شهر دور هم گرد آمده و سال را تحویل کردند. بلوار معروف شانزه لیزه مانند همیشه یکی از محبوب‌ترین نقاط برای خوشامدگویی به سال ۲۰۱۶ بود.

 

انگلستان

 


آتش‌بازی در لندن نیز مانند هر سال تماشایی بود. با به صدا درآمدن ۱۲ ضربه ساعت “بیگ بن” (تصویر) در لندن ده‌ها هزار تن به خیابان‌ها ریختند و در نزدیکی چرخ و فلک “چشم لندن” شمار زیادی گرد هم آمدند تا شاهد آتشبازی خیره‌کننده سال نو باشند. تحویل سال در لندن این بار با تدابیر شدید امنیتی همراه بود. تنها در مرکز لندن ۳ هزار مأمور پلیس کنترل و نظارت بر خیابان‌ها را برعهده داشتند.

 

چین


اگر چه اول ژانویه در چین تعطیل رسمی است، اما سال جدید طبق تقویم سنتی این کشور معمولا در اواخر ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه آغاز می‌شود. با وجود این بسیاری از جوانان چین تحویل سال میلادی را جشن می‌گیرند، به ویژه در کلان‌شهر هنگ کنگ (تصویر) که معمولا با آتش‌بازی باشکوهی همراه است.

 

اتریش


رقص والس با اتریش و شهر وین پیوند خورده است. امسال نیز به محض تحویل سال، نوای والس معروف دانوب از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بلند شد. بسیاری‌ سال را با رقص فرح‌بخش والس تحویل کردند تا در سال ۲۰۱۶ نیز شادکامی انتظار آنان را بکشد.

 

ژاپن


مردم ژاپن جشن سال تحویل را به سنت و رسم همیشگی برگزار کردند. رأس نیمه‌شب ناقوس‌های معابد ۱۰۸ بار به مناسبت فرا رسیدن سال ۲۰۱۶ به صدا درآمدند. از برج تلویزیونی توکیو نیز هزاران بادکنک به این مناسبت به پرواز درآمدند و بسیاری‌ به ویژه جوان با پارتی‌های خیابانی تحویل سال را جشن گرفتند.

 

مکزیک


در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک نیز صدها هزار نفر با رقص و پایکوبی به پیشواز سال ۲۰۱۶ رفتند. یکی از بزرگ‌ترین مراسم امسال کنسرتی عظیم با گروه فولکلور “ببرهای شمال” بود که در حضور ۷۰ هزار نفر برگزار شد. حدود ۱۴ هزار مأمور پلیس در خیابان‌های پایتخت مکزیک و مناطق پیرامون آن در گشت بودند. تصویری از آتش‌بازی تحویل سال در مکزیکوسیتی.

 

ایالات متحده آمریکا


کلانشهر نیویورک به ویژه میدان معروف تایمز نیز شاهد یکی از باشکوه‌ترین جشن‌های تحویل سال بود. حدود یک میلیون نفر در این میدان معروف و خیابان‌های اطراف آن گرد آمدند تا به پیشواز سال جدید بروند. این جشن امسال نیز مانند سال‌های گذشته از شبکه‌های تلویزیونی به‌طور زنده پخش شد.

 

یونان


در یونان هم آتش‌بازی و ترکاندن ترقه چندان رایج نیست. یکی از رسم‌های محبوب در جشن سال نو در یونان مهمانی‌های خانگی و ورق‌بازی است، چرا که به اعتقاد مردم این کشور هر کسی که در ورق‌بازی ببرد، در طی سال جدید نیز برنده خواهد شد و بازنده‌ی ورق‌بازی نیز دست کم در عشق خوشبخت خواهد بود.

 

امارت متحده عربی


دوبی نیز امسال شاهد آتش‌بازی درخشان و مجللی بود. البته یکی از هتل‌های لوکس دبی در نزدیکی “برج خلیفه” دچار آتش‌سوزی شدیدی شد. این واقعه که ساعاتی پیش از تحویل سال روی داد، چندین زخمی به جای گذاشت. به‌رغم این رویداد، دوبی در رأس نیمه شب غرق در نور و آتش‌بازی شد تا به سال ۲۰۱۶ خوشامد گوید.

 

سوئیس


شماری از سوئیسی‌ها آخرین ساعات سال ۲۰۱۵ را مانند هر سال با برگزاری برف‌پیمایی و بر پا کردن سروصدا گذراندند تا ارواح خبیثه و شیاطین را فراری دهند. مردم سوئیس نیز مانند فرانسویان کمتر اهل آتش‌بازی هستند. بر پا کردن آتش‌های بزرگ در فصل سرما و جمع شدن دور آتش این بار نیز از مراسم محبوب برای برگزاری جشن سال نو بود.

 

بلغارستان


در بلغارستان نیز راندن و فراری دادن ارواح شرور از جمله آیین و ویژگی‌های جشن سال نو است که این بار نیز در بخش‌هایی از این کشور برگزار شد. بلغار‌ها برای این کار لباس‌ها و ماسک‌های مخصوص بر تن کرده و به پیشواز سال ۲۰۱۶ رفتند.

 

برزیل


کلان‌شهر ریو د ژانیرو شاهد برگزاری بزرگ‌ترین جشن سال نو در جهان بود. حدود ۲ میلیون نفر در ساحل معروف کوپاکابانا گرد هم آمدند تا با موسیقی و رقص و پایکوبی فرا رسیدن سال ۲۰۱۶ را جشن بگیرند. سال ۲۰۱۶ برای این شهر سالی ویژه است، چرا که ریو د ژانیرو میزبانی مسابقات المپیک تابستانی را برعهده خواهد داشت.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 

عضویت در خبرنامه پاسینیکعضویت در کانال تلگرام پاسینیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا