عمومی

سرماخوردگی و روشهای درمان سریع آن

روشهای درمان گیاهی سرماخوردگی

سرماخوردگی و زکام یکی از بیماریهای پاییزی است که حالات ناخوشایندی در بدن انسان ایجاد می کند. اما روش های درمانی گیاهی ای برای درمان سریع سرماخوردگی وجود دارد که می تواند به سرعت حالتان را خوب کند. زکام و سرماخوردگی دغدغه هوای سرد و آلوده است، اما همیشه هم درمان آن تنها خوردن سوپ و غذاهای سبک نیست و گاهی با درمان‌های گیاهی می‌توان سریع‌تر از شر آن خلاص شد بطوریکه با درمان های گیاهی از جمله موارد زیر می توانید سرماخوردگی را به سرعت درمان کنید :

۱_ آویشن با خواص سرشاری که دارد برای عفونت‌های ریوی بسیار موثر است. در طول سرماخوردگی پودر آویشن را در غذا، شیر، آب و چای بریزید و میل کنید.

۲_ می‌توانید چند قطره لیموترش را کف دستتان بریزید و از طریق بینی بالا بکشید. بعد با کمی روغن زیتون بودار بینی‌تان را چرب کنید. این کار برای درمان زکام بسیار موثر است.

۳_ یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل یا دو قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده تازه را درون آب جوش بریزید و به مدت پنج دقیقه آن را با حرارت ملایم دم کرده و سپس آن را با عسل شیرین کرده و میل کنید.

۴_ دو تکه سیر را در قسمت لپ، بین دندان‌های آسیا و گونه بگذارید و حدود ۱۰ دقیقه نگه دارید. با این کار زکام طی کمتر از یک روز خوب می‌شود.

۵_ دو ورقه نازک پیاز را با دقت در دستمال کاغذی یا گاز استریل بگذارید و درون سوراخ‌های بینی‌تان قرار دهید. حدود پنج دقیقه با دهان بسته نفس‌های عمیق بکشید. در این حالت نه‌تنها زکام پیشرفت نمی‌کند، بلکه به زودی رفع می‌شود.

۶_ شیر را بجوشانید و یک یا دو عدد سیر را له کرده یا به قطعات ریز خرد کنید و درون شیر بریزید. کم‌کم طی روز از این مایع بنوشید. این کار برای رفع سرماخوردگی فوق‌العاده موثر است.

۷_ شیر را بجوشانید و یک عدد تخم‌مرغ را کاملا هم زده و درون شیر بریزید. سپس یک قاشق مرباخوری عسل و کمی سیاهدانه به آن اضافه کنید و کم‌کم بنوشید.

۸_ کدوحلوایی را به صورت بخارپز همراه با کمی عسل و دارچین میل کنید.

۹_ کمی شیرین‌ بیان را در آب جوش بریزید و با عسل مخلوط کرده و بنوشید. البته توجه داشته باشید که ممکن است در بعضی افراد استفاده از شیرین‌بیان باعث ایجاد عوارض جلدی شود و حساسیت ایجاد کند، پس در مصرف آن دقت کنید.

۱۰_ ۲۰ گرم برگ‌های خشک بارهنگ را در نیم لیتر آب به مدت ۳ دقیقه بجوشانید و ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد و بعد آن را صاف کرده و روزی سه فنجان میل کنید. این جوشانده برای گلودرد بسیار مفید است.

۱۱_ ۵۰ گرم گل بنفشه را در یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید و بعد با عسل شیرین کرده و روزی سه تا پنج فنجان میل کنید. این جوشانده درمان گریپ، تب، برونشیت و سیاه‌سرفه است. اگر جوشانده را با عسل شیرین کرده و روزی ۳ بار آن را غرغره کنید برای درمان آنژین و گلودرد بسیار موثر است.

۱۲_ گشنیز، کتیرا و گل بنفشه را کوبیده تا خوب نرم شود و هر بار یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

۱۳_ مقدار مساوی از گیاهان اسطوخودوس، پونه، نعنا و آویشن را در ظرفی ریخته و ۲ لیوان آب به آنها اضافه کنید و بجوشانید. آن را صاف کنید و طی روز چند بار از این جوشانده استفاده کنید.

۱۴_ متداول‌ترین شیوه مصرف شلغم به صورت پخته با نمک، شکر یا استفاده از آن در آش یا سوپ‌های ساده مخصوص سرماخوردگی است.

۱۵_ پیازی را در برگ کلم بپیچید و در میان خاکستر گرم با حرارتی ملایم بپزید، سپس آن را له کرده و در جوشانده شیرین‌بیان حل کنید و بخورید.

۱۶_ سوپی حاوی آب مرغ، جو، چند حبه سیر له شده، هویج رنده شده، چند قطعه کرفس و کلم پخته شده را تهیه کنید و بعد از پایان پخت به آن گوجه‌فرنگی و جعفری اضافه کرده و همراه با آب لیموی تازه میل کنید. این سوپ مجموعه‌ای از ویتامین‌ها را به بدن می‌رساند و آن را تقویت می‌کند.

۱۷_ دم‌کرده برگ و گل ختمی به مقدار ۳۰ گرم در یک لیتر آب برای درمان زکام بسیار مفید است.

۱۸_ ۲۰ گرم پونه کوهی و یک قاشق غذاخوری سیاهدانه را با هم به مدت نیم ساعت بجوشانید و عصاره آن را با عسل مخلوط و یک لیوان صبح بعد از صبحانه و یک لیوان قبل از خواب میل کنید.

 

منبع:سایت دختران پسران

عضویت در خبرنامه پاسینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا