عمومی

جاذبه های توریستی مهم و دیدنی جهان

 جاذبه های توریستی مهم و دیدنی جهان که همه آنها برنده جایزه TripAdvisor هستند.

بدون شک همه ما دوست داریم که از تمام جاذبه های توریستی مهم و دیدنی جهان حداقل برای یکبار هم که شده دیدن کنیم اما این آرزو برای همگان میسر نمیشود اما می‌توان دست‌کم بخشی از جاذبه های توریستی دنیا را در قالب تصاویری که از آنها تهیه شده دید.(وصف العیش نصف العیش) در همین راستا، تصاویری از جاذبه های توریستی جهان را برای شماانتخاب کرده‌ایم که همه آنها برنده جایزه TripAdvisor هستندو توسط موسسه گردشگری و وب سایت اطلاع‌رسانی TripAdvisor بر اساس رای مردم، انتخاب شده اند. اینها مناطق دیدنی هستند که مورد علاقه بساری از گردشگران بوده اند.

دیوار بزرگ چین  ( Great Wall at Mutianyu, China) از جاذبه های توریستی چین

دیوار چین، طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین سازه مهندسی تدافعی نظامی از لحاظ زمان ساخت در جهان است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷ هزار کیلومتر امتداد یافته‌است. این اثر در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی ثبت شد. گردشگران چینی و خارجی از پیمودن دیوار احساس افتخار می‌کنند. حتی سران بسیاری کشورهای خارجی نیز فرصت دیدار از این اثر بزرگ را از دست نمی‌دهند.

پل چارلز Charles Bridge, Prague, Czech Republicاز جاذبه های توریستی جمهوری چک

بر روی رود ولتاوا که از شهر پراگ عبور می‌کند، هجده پل ساخته شده است که معروف‌ترین آن‌ها پل چارلز است. این پل یکی از زیبا‌ترین پل‌های جهان و قدیمی‌ترین پل شهر پراگ محسوب می‌شود. ده متر عرض، پانصد و شانزده متر طول و شانزده دهانه دارد. این پل با سی مجسمه به سبک باروک که قدیسان مسیحی، شخصیت‌های تاریخی و انجیلی را نشان می‌دهد، یادگاری از معماری قرن هجدهم اروپا می‌باشد. پل چارلز محل تجمع هنرمندان خیابانی نیز هست.

حاجیا صوفیا – استانبول – Hagia Sophia, Istanbul, Turkeyاز جاذبه های توریستی ترکیه

حاجیاصوفیه، کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد؛ و بعد در قرن ۶ میلادی توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. این کلیسا نخست کلیسای بزرگ نام گرفت. پس از فتح استانبول، سلطان محمد دوم دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاترک، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی‌مانده‌است.ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد از سطح زمین ۵۵ متر و قطر آن ۳۱ متر است و بوسیله ۴۰ پشت‌بند بزرگ و روی چهار ستون اصلی سوار شده‌است.

الحمرا – گرانادا  The Alhambra, Granada, Spainاز جاذبه های توریستی اسپانیا

الحمرا کاخی است مشرف بر شهر گِرانادا (غرناطه) در اسپانیا، که به عنوان یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های هنر شمال آفریقا و شاید یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان بشمار می‌آید. این بنا شامل چندین قسمت مجزا است که در دوره‌های مختلف ساخته شده‌اند. نام کاخ که به معنای سرخگون است، بنا به نظر بسیاری، از رنگ غالب بر بنا گرفته شده‌است.

کلیسای جامع نتردام – پاریس  Notre Dame Cathedral, Paris, Franceاز جاذبه های توریستی فرانسه

کلیسای جامع نوتردام در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود ولی هم اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیساهای بزرگ‌تر از آن وجود دارند. اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک می‌باشد. برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده‌اند. در بالای درب اصلی و در ارتفاع بیست متری، بیست و هشت مجسمه سنگی سه و نیم متری نصب شده‌اند که پادشاهانی را نشان می‌دهند که قبل از ظهور عیسی (یسوع) بر اسرائیل حکومت رانده‌اند. برج‌های کلیسا هر کدام ۶۹ متر بلندی داشته و برای رسیدن به بالای آن باید ۳۸۰ پله را بالا رفت.

کلیسای ساوی –  Church of the Savior on Blood, St. Petersburg, Russiaاز جاذبه های توریستی روسیه

کلیسای “ناجی در خون” یک کلیسا ارتدوکس روسی واقع در سن پترزبورگ، روسیه است و عملیات ساخت و ساز آن در ۱۹۰۷ ب ه پایان رسید که این بنا به سبک ملی‌گرایی رمانتیک طراحی شده‌است.

برج ایفل – پاریس –  Eiffel Tower, Paris, Franceاز جاذبه های توریستی پاریس

برج ایفل، برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است. ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید.

پل گلدن گیت –  Golden Gate Bridge, San Francisco, Californiaاز جاذبه های توریستی کالیفرنیا

پل گلدن گیت یک پل معلق در سانفرانسیسکو است که این شهر را به شمال ایالت کالیفرنیا وصل می کند. این پل بر روی تنگه گلدن گیت زده شده است. رنگ این پل نارنجی متمایل به قرمز، معروف به نارنجی بین‌المللی است. این رنگ برای هماهنگی این پل با محیط اطراف خود و جلوه بیشتر آن در مه و غبار انتخاب شده است.

عضویت در خبرنامه پاسینیک

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا