کامپیوتر و سخت افزار

راهنمای خرید مانیتور استوک

امروزه با گسترش روز افزون تکنولوژی و افزایش استفاده از کامپیوترها و لپ تاپ ها، خرید مانیتورهای استوک برای بسیاری از کاربران یک گزینه جذاب به نظر می رسد. مانیتورهای استوک که از کارکردهای برای تولید، توزیع و مصرف مجدد می باشند، به عنوان یک جایگزین ارزان‌تر و عملکرد قابل اعتماد برای مانیتورهای جدید شناخته می شوند. اما قبل از خرید هر محصولی، اطمینان از کیفیت و قابلیت های آن با مطالعه دقیق راهنمای خرید مانیتور استوک امری حیاتی است. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به نکات و راهنمای خرید مانیتور استوک بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بهترین تصمیم را برای خرید خودتان بگیرید.

مانیتور استوک چیست ؟

در بسیاری از مراکز و فروشگاه های بزرگ در آمریکا و اروپا، سیاست های جالبی برای جلب مشتریان اتخاذ می‌شود. به عنوان مثال، مشتریان می‌توانند کالاهایی که مثل مانیتور استوک خریداری کردند، را بدون هیچ دلیل یا عیبی، پس از ۳۰ روز به فروشگاه برگردانند و مبلغ پرداختی خود را دریافت کنند.

جالب اینجاست که کالاهایی که به فروشگاه ها برگشت داده شده‌اند، هرگز به عنوان کالاهای جدید مجدداً به فروش نمی‌رسند و به عنوان کالاهای استوک در درجه‌بندی های A، B، C به صورت عمده به فروش می‌رسند. بنابراین، ممکن است مانیتور استوک یا دست دوم که شما تهیه می‌کنید، در واقع در شرایط نزدیک به نو را داشته و تنها چند روز مورد استفاده شخصی قرار گرفته باشد.

در خرید مانیتور استوک حتماً به این نکته توجه کنید که مانیتور استوک در درجه A، بالاترین کیفیت را دارد. در نتیجه، سعی کنید مانیتور استوک دارای درجه A را انتخاب کنید، زیرا این گرید بالاترین و بهترین کیفیت از همه لحاظ را دارا می‌باشد. همچنین مطالعه راهنمای خرید مانیتور استوک می‌تواند به شما در خرید مطمئن و رضایت بخش کمک کند.

دسته بندی مانیتور استوک بر اساس کاربرد

در حالت کلی مانیتورها Monitor بر اساس نوع استفاده و کاربردهای مختلفشان به سه دسته تقسیم می‌شوند و بر حسب آن کیفیت مطلوب تری را نمایش می دهند. این دسته بندی عبارتند از:

  1. مانیتور استوک برای مصارف عمومی
  2. مانیتور استوک برای گیمینگ
  3. مانیتور استوک برای طراحی و ترید

مانیتور استوک مناسب برای مصارف عمومی

مانیتورهای مناسب برای مصارف عمومی، معمولاً برای کاربردهای اداری، خانگی، حسابداری، دوربین های مداربسته، دانش‌آموزی و دانشجویی استفاده می شوند. این نوع مانیتورها برای کاربردهای روزمانه مانند مرور وب، اجرای نرم‌افزارهای آفیس و ویرایش متن مناسب هستند، اما برای کاربردهای حرفه‌ای و خاص، ممکن است به کارآیی لازم برای انجام آن ها نرسند. در این دسته بندی، قیمت مانیتورهای استوک عمومی معمولاً پایین‌تر است و برای هماهنگی با سیستم های با سخت‌افزار قدرتمند نیاز به ملزومات زیادی ندارند.

 

مانیتور استوک برای گیمینگ

برای یک تجربه‌ی بازی پرتنش و لذت‌بخش، استفاده از یک مانیتور گیمینگ ضروری است. گیمرها برای داشتن سرعت بالا در نمایش تصاویر، آپدیت ریت (نرخ تازه‌سازی) بالا و زمان پاسخ دهی کم، از مانیتورهای طراحی شده برای گیمینگ استفاده می کنند. ویژگی اصلی مانیتورهای گیمینگ، سرعت بالا به معنای زمان پاسخ دهی کم و نرخ تازه‌سازی بسیار بالا می باشد.

مانیتور استوک برای طراحی و ترید

طراحان گرافیک و تریدرها به دلیل صرف زمان طولانی در پشت نمایشگر، معمولاً از مانیتورهایی که قابلیت محافظت از چشم و پنل IPS (In-Plane Switching) دارند استفاده می کنند. این افراد برای جلوگیری از خستگی چشم و نمایش رنگ ها با کیفیت و وضوح بالا از مانیتورهای با این ویژگی ها استفاده می کنند. معمولاً سایز های متناسب برای این افراد در حدود 24 تا 34 اینچ است و سایزهای کمتر از 24 اینچ برای آن ها مناسب نیست.

راهنمای خرید مانیتور استوک

در هنگام خرید مانیتور استوک، باید به نکات کلیدی و اصولی توجه کنید تا از خریدی مطمئن و با کیفیت برخوردار شوید. توجه به این نکات کمک می کند تا از خرید کالای تعمیری یا نا مطمئن جلوگیری کنید.

انتخاب بر اساس برند مانیتور

قبل از خرید مانیتور استوک، بهتر است بر اساس برند و سازنده آن تصمیم بگیرید. برندهای معتبر دنیا مانند دل، اچ و پی، ایسوس و لنوو اغلب محصولات با کیفیت و مورد اعتمادی را ارائه می دهند.

فروشندگان معتبر

خرید از فروشگاه های اینترنتی معتبر و با تجربه می تواند از خطرات خرید نامطمئن جلوگیری کند. فروشگاه های معتبر مانند به روز دیجی به‌خاطر واردات مستقیم و ارائه محصولات با کیفیت و گارانتی، گزینه‌ی مناسبی برای خرید مانیتور استوک می باشند.

قیمت مانیتور

هنگام بررسی مانیتورهای استوک، به قیمت و محدودیت بودجه خود توجه کنید. این کار به شما کمک می کند تا گزینه هایی که با بودجه‌ی شما همخوانی دارند را انتخاب کنید.

عمر مانیتور

در هر مدل مانیتور، ساعات کارکرد مشخصی وجود دارد. توجه به این نکته می تواند در درک عمر مفید مانیتور کمک کند.

بررسی ظاهر نمایشگر

هنگام بررسی مانیتور استوک، به ظاهر و وضعیت ظاهری آن توجه کنید. بررسی کنید که آیا مانیتور خط و خش یا شکستگی دارد یا خیر. هم‌چنین، درگاه ها و خروجی های مانیتور را نیز چک کنید.

تست تصویر

قبل از خرید، از تست های مختلف تصویر برای اطمینان از سلامت نمایشگر استفاده کنید. از سایت EIZO Monitor Test می توانید برای این منظور استفاده کنید و از سلامت و کیفیت تصویر مطمئن شوید.

 تست صحت مانیتور دست دوم

در زمان خرید مانیتور استوک یا دست دوم، علاوه بر مطالعه راهنمای خرید مانیتور استوک، باید محصول را طی چندین روز متوالی تست کنید. وجود چندین راه‌کار تست صحت مانیتور مختلف از اهمیت بالایی در زمان خرید برخوردار است.

تست‌ پیکسل‌ های سوخته

برای این تست، می توانید نرم‌افزارهایی مانند “Dead Pixel Tester” را استفاده کنید و صفحه‌ای با رنگ های زرد، آبی، سفید، سبز و سیاه بسازید و پشت سر هم به این رنگ ها نگاه کنید. اگر قسمتی از صفحه رنگ نمایش داده نشد یا کم‌رنگ شد، نشان دهنده پیکسل های سوخته است.

تست نقاط سفید یا هاله

برای این تست، یک بک‌گراند سفید انتخاب کرده و تصاویر را روی آن به خوبی نگاه کنید. هر قسمت از مانیتور که ضدونقیض بود، ممکن است دارای پیکسل های سوخته باشد.

تست وصل و قطعی

برای انجام این تست، مانیتور را چندین بار باز و بسته کنید. اگر تصویر قطع شد، ممکن است کابل فلت مشکل داشته باشد.

تنظیمات نور مانیتور

برای افزایش نور صفحه، می توانید تنظیمات نور (Power Setting) را تغییر داده و نور را تنظیم کنید.

ضمن انجام این تست ها، می توانید از افراد متخصص نیز کمک بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که مانیتور خریداری‌شده بدون مشکل است.

 نتیجه‌گیری

در نتیجه در انتخاب مانیتور استوک برای استفاده در کامپیوتر خود، از توجه به نکات مهمی همچون کیفیت تصویر، وضوح، ابعاد صفحه نمایش و قیمت واحد این محصولات می توان استفاده کرد و خریدی مطمئن را انجام داد. انتخاب مدل و برند مناسب، با توجه به نیازها و سلایق شخصی، بهترین گزینه برای هر فرد می تواند باشد.

با توجه به اینکه خرید مانیتور استوک ممکن است نیازمند مشاوره و راهنمایی دقیق باشد، مراجعه به یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد مهم است. فروشگاه های آنلاین به روز دیجی، با ارائه محصولات متنوع و با کیفیت، و همچنین ارائه اطلاعات دقیق و کامل در مورد هر محصول، می توانند به خریداران در انتخاب بهترین مانیتور استوک کمک کنند. با انتخاب یک فروشگاه با تجربه و شناخته شده، امکان مقایسه و انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای خود را خواهید داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا