سبک زندگی و سلامت

چیزهایی که مامانهای دختر دار باید بدونن

 

 

قبل از به دنیا آمدن فرزند، بسیاری از زنان تنها مادر شدن را به عنوان افزایش مسئولیت‌ها و وظایف می‌دانند. اما واقعیت این است که مادر شدن برای خانم‌ها احساسات لذت‌بخشی را به همراه دارد که هیچ زمانی در زندگی در هیچ زمینه‌ای نخواهند تجربه کرد. در کنار شیرینی پسر داشتن، داشتن یک دختر حس زیبایی است که تنها مادران دختر می‌توانند آن را درک کنند.

به عنوان مادر یک دختر، شما شاهد رشد و تغییرات او خواهید بود و مسئولیت‌های بیشتری بر عهده خواهید گرفت. اما این همه مسئولیت‌ها با لحظات ناب و پرمعنایی همراه خواهد بود که هیچ‌کدام به جای دیگری در زندگی نمی‌توانند تجربه شوند. دختر به معنای تفسیر جمله “دوستت دارم”، آرامش در وقت بی‌قراری‌ها، عاشقانه در هنگام غروب است. به نقل از نمناک اگر شما دختر دارید یا در حال آماده شدن برای خوش‌آمدگویی به یک دختر هستید، دانستن برخی اطلاعات مهم در این زمینه می‌تواند برایتان جالب باشد.

عاشق خرید و بازار رفتن هستند

دختران، مانند مادرانشان، از خرید کردن لذت می‌برند و این فعالیت را با شوق انجام می‌دهند. هر دختری در هر سنی به یک زمانی برای برقراری پیوند با مادر خود نیاز دارد و خرید یک فرصت عالی است تا این پیوند را تقویت کند. اینجاست که خرید، نه تنها به معنای صرف پول نیست، بلکه خروج از خانه و گذراندن زمانی در مغازه‌ها برای دیدن محصولات جدید، انرژی و اشتیاق خاصی به دختران منتقل می‌کند.

خرید به دختران فرصتی می‌دهد تا به شیوه‌های خلاقانه خود را بیان کنند. این عمل نه تنها به آن‌ها امکان می‌دهد تا به تجربه‌های متنوعی دست پیدا کنند، بلکه به عنوان یک راه برای ابراز هویت فردی و خلاقیت خود در زندگی مشغول به کار شوند.

دست به قیچی شان خوب است
حتما برای شما هم پیش آمده است که دختر کوچکی را دیده اید که موهایش را از نظم و شکل خارج کرده؛ این طبیعی است که دخترها شخصیت های مورد علاقه خود را در تلویزیون یا اعضای خانواده می بینند و تصمیم میگیرند موهایشان شبیه به آنها  شود. از آنجاییکه نمی دانند چگونه این تغییر را ایجاد کنند، با دست به قیچی شدن ظاهرشان را به تنهایی تغییر میدهند.

رفتارهای متفاوتی دارند
دختران کوچکتر گاهی می توانند موجودات بداخلاقی باشند و این بدخلقی آنها به این علت است که اغلب روش صحیح برقراری ارتباط را نمی دانند. دختران نوجوان هم هورمون هایی در بدن دارند که هر زمان با رشد و بلوغ شان ترشح شده و باعث تغییرات خلقی آنها می شود و می تواند به عصبانیت ، افسردگی تبدیل شود. آنها متوجه این مسئله نیتسند که در بدنشان چه می گذرد و تنها راه رهایی از احساسات خود را ناامیدی و گریه می دانند.

گاهی زود رنج می شوند

بسیاری از دختران به دلیل وجود میلیون‌ها هورمون که تغییرات خلقی در بدن آنها را ایجاد می‌کند، در سنین نوجوانی زودرنج می‌شوند. اگر دختر کوچک شما با این وضعیت مواجه شده باشد، مهم است به او یاد بدهید چگونه در مقابل هر رویدادی که پیش بیاید، رفتار کند. بهترین راه برای مقابله با ناراحتی این است که به او بگویید که همیشه در کنارش هستید، حتی اگر با مشکلاتی روبرو شود. این صحبت شما به او اطمینان می‌دهد که یک پشتیبان قوی برای حل مسائل و ناراحتی‌هایش هستید.

 

عروسک هایشان بیشتر از اسباب بازی است

داشتن دوستان خیالی برای دختران کوچک تعجب‌آور نیست. آن‌ها عروسک‌های بسیاری دارند و اتاق‌هایشان اغلب پر از این عروسک‌های خاص و هر کدام با یک نام غیرمعمول شناخته می‌شوند. اگرچه دادن یک عروسک به یک دختر بچه ممکن است به نظر ساده بیاید، اما آن‌ها مثل نوزادان خود از این عروسک‌ها مراقبت می‌کنند.

این واقعیت شناخته شده است که کودکان تمایل دارند رفتارهای والدین خود را تقلید کنند، زیرا در این فرآیند، آنها شروع به یادگیری مسئولیت می‌کنند، در نتیجه این بازی با عروسک‌ها نه تنها یک سرگرمی برای دختران است بلکه یک فرصت برای تقویت مهارت‌های اجتماعی، مراقبت و تعامل با دیگران نیز می‌تواند باشد.

شما اولین و بهترین دوست او هستید

هنگامی که نوزادتان به دنیا می‌آید، شما تنها فردی هستید که هر روز به او تکیه می‌کند تا زمانی که به مهد کودک یا مدرسه می‌رود. به همین دلیل، ایجاد رابطه و دوستی با دختر کوچکتان بسیار اهمیت دارد.

برای ایجاد یک رابطه صمیمی با فرزندتان، می‌توانید از بازی‌های کوچک مورد علاقه او استفاده کنید، به موسیقی مورد علاقه اش گوش بدهید، برنامه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه اش را با هم تماشا کنید. این اقدامات به کمک شما می‌آید تا به فرزندتان نشان دهید که به علاقه‌ها و تجربیات او احترام می‌گذارید.

لباس های زیادی برای شستن دارند

دختران گاهی اوقات تمایل دارند به طور مکرر لباس‌های خود را تغییر دهند. این ممکن است در کودکی به اندازه‌ای چشمگیر نباشد، اما با پیشرفت سن و تلاش برای تأثیرگذاری توسط دوستان و علاقه‌مندی‌ها، این پدیده بیشتر شده و اتفاق می‌افتد برای همین شما باید مرتب در حال شستن و جمع کردن لباس های دختر دوست داشتنی خود باشید.

رمز و راز زیاد دارند

هنگامی که دختر شما وارد دوره دبیرستان می‌شود، احتمالاً با اسرار زیادی روبرو می‌شود. او ممکن است مسائلی داشته باشد که نمی‌خواهد به شما بگوید، و این موضوع ممکن است برای شما ناراحت‌کننده باشد. فرزند شما دوستانی دارد که این اسرار از روابطشان سرچشمه گرفته است و ممکن است به دلیل ترس از اینکه دوستانشان متوجه شوند و از آنها دور شوند، نخواهند خواست این رازها را فاش کنند.

ممکن است به چیزهای عجیب علاقه داشته باشند
وقتی دختر شما به سن نوجوانی می رسد، علایق آنها تغییر میکند و دیگر بجای بازی با اسباب بازی های کودکی، به نوعی از موسیقی که تا به حال نشنیده اید علاقه مند شده و یا در تمام ساعات شب با دوستانشان در حال چت و خندههستند. اگر آنها احساس کنند به هر طریقی شیوه زندگی جدید آنها را قبول ندارید ، ناراحتی آغاز می شود. برای نوجوانان ، علایق همیشه تغییر می کند بنابراین به عنوان والدین ، باید اجازه دهید این تغییرات روال عادی خود را ادامه دههند.

نیاز زیادی به توجه شما دارند

از زمانی که فرزندتان اولین کلمات خود را ادا می‌کند، احتمالاً میلیون‌ها بار کلمه “مادر” را می‌شنوید. این امر البته نشان‌دهنده نزدیکی و ارتباط قوی شما با اوست، اما ممکن است به نظر بیاید که این تکرارها کمی خسته‌کننده شوند. بچه‌ها بخصوص دخترها، همیشه تمام توجه شما را می‌خواهند و نباید به این مسئله به چشم یک مسئله خسته کننده نگاه کنید.

عاشق نوازش مادرانه هستند

از روزی که دختر شما به دنیا می‌آید، یک رابطه ناگسستنی با او شکل می‌گیرد. شما به عنوان والدین، منبع اصلی آرامش او هستید و در لحظاتی که زندگی او آسیب می‌بیند، شما به عنوان پشتیبان و حامی اصلی او حضور دارید. حتی وقتی که او با چالش‌ها مواجه می‌شود، نوازش و بوسه‌های شما می‌تواند آرامش و اطمینان را به او منتقل کند.

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا