عمومی

محبوبیت روزافزون اج؛ سهم مرورگر مایکروسافت به نزدیک ۱۲ درصد رسید

محبوبیت روزافزون اج؛ سهم مرورگر مایکروسافت به نزدیک ۱۲ درصد رسید

🔴 مؤسسه‌ی Statcounter با انتشار گزارشی آمار استفاده از مرورگرها و سیستم‌‌عامل‌های مختلف را در ماه دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی) اعلام کرد. در این گزارش، آمده است که گوگل کروم همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و آمار کاربران سافاری اپل کاهش یافته و مرورگر اج مایکروسافت رکوردشکنی کرده است.

🔴 مایکروسافت اج از جایگاه سوم در می ۲۰۲۳ (اردیبهشت و خرداد) به جایگاه دومین مرورگر محبوب دسکتاپ بازگشته است و سهم بازار خود را از ۱۱٫۲ به ۱۱٫۹ درصد رسانده است. این آمار برای اج رکوردی جدید محسوب می‌شود.

🔴 درمقابل، سهم بازار سافاری اپل در ماه گذشته‌ی میلادی از ۱۳٫۳ به ۸٫۹۶ درصد رسید و به سهم بازار فایرفاکس با ۷٫۶۲ درصد نزدیک شد. مشخص نیست که دلیل این افت چشمگیر چیست.

🔴 گوگل کروم همچنان مرورگر محبوب اکثر کاربران کامپیوترهای شخصی است. این مرورگر با سهم بازار ۶۵٫۲۳ درصد در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی) رشد ۳٫۱۷ درصدی تجربه کرد. مرورگر اپرا با سهم بازار ۳٫۸ درصدی فهرست ۵ مرورگر برتر دسکتاپ در ماه دسامبر را تکمیل می‌کند.

🔴 تعداد کاربران مایکروسافت اج در گوشی اپل و گوشی‌های اندرویدی کمی بیشتر شده است؛ اما همچنان چشمگیر نیست. Statcounter می‌گوید سهم مرورگر اج در بازار موبایل به تنها ۰٫۲۴ درصد می‌رسد.

در زومیت بخوانید: محبوبیت روزافزون اج؛ سهم مرورگر مایکروسافت به نزدیک ۱۲ درصد رسید

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا