عمومی

بالن جاسوسی چین با اینترنت شرکتی آمریکایی اطلاعات را مخابره می‌کرد!

بالن جاسوسی چین با اینترنت شرکتی آمریکایی اطلاعات را مخابره می‌کرد!

🔴 براساس گزارشی از شبکه‌ی NBC، بالن‌ جاسوسی چین با اتصال به اینترنت ISP (ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی) آمریکایی، تلاش کرده است تا به چین اطلاعات مخابره کند.

🔴 دو تن از مقام‌های فعلی و یک مقام سابق آمریکایی در گزارشی که از دستگاه‌های اطلاعاتی به دستشان رسیده، تأیید کردند این دستگاه جاسوسی پرنده قصد داشته است تا از یکی از شرکت‌های آمریکایی برای انتقال داده‌های خود استفاده کند.

🔴 درصورت تأیید رسمی، این عملیات جسارت فراوان طراحان بالن جاسوسی را نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد چینی‌ها علاوه‌بر استفاده از فناوری آمریکایی در بالن‌های ارتفاع بالا، به‌سادگی با یکی از شرکت‌های ISP آمریکایی برای ارسال تمام داده‌های جاسوسی از آسمان آمریکا قرارداد امضا کرده بودند.

🔴 براساس ارزیابی دستگاه‌های امنیتی، در درجه‌ی اول داده‌های منتقل‌شده بین بالن و چین اطلاعات ناوبری بوده است. مهم‌ترین سؤالی که درباره‌ی بالن‌های جاسوسی مطرح می‌شود، این است که در این مدت چه اطلاعات دیگری به چین ارسال شده است.

🔴 دولت جو بایدن همواره تلاش کرده است تا حکمی از دادگاه برای نظارت الکترونیکی بر بالن‌ها بگیرد. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که آیا این تلاش‌ها موفقیت آمیز بوده‌اند یا خیر. علاوه‌بر‌این، شرکت خدمات‌دهنده‌ی اینترنتی هرگونه ارتباط با بالن چینی را تکذیب کرده است. از نام این شرکتی سخنی به‌میان نیامده است.

🔴 سخن‌وگوی سفارت چین در واشنگتن، مدعی است که این بالن به‌‌دلیل قابلیت محدودش در هدایت خودکار، از مسیر اصلی خود منحرف و به‌طور ناخواسته وارد مرزهای ایالات متحده شده است.

در زومیت بخوانید: بالن جاسوسی چین با اینترنت شرکتی آمریکایی اطلاعات را مخابره می‌کرد

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا