عمومی

رقابت سنگین در انتظار آیفون ۱۶؛ مدیاتک به باشگاه ۳ نانومتری‌ها ملحق می‌شود


🔥 رقابت سنگین در انتظار آیفون ۱۶؛ مدیاتک به باشگاه ۳ نانومتری‌ها ملحق می‌شود

🔴 ریک تسای، مدیرعامل شرکت تایوانی مدیاتک، از همکاری نزدیک با TSMC برای تولید اولین پردازنده‌ی ۳ نانومتری مدیاتک خبر داده است. گفته می‌شود نام این تراشه Dimensity 9400 خواهد بود.

🔴 مدیاتک پیش‌تر اعلام کرده بود که با همکاری TSMC توانسته است نمونه‌ی اولیه‌ی تراشه‌ی ۳ نانومتری خود را با ۳۲ درصد کارایی بیشتر از تراشه‌ی نسل فعلی تولید کند. مشخص نیست که هزینه‌ی تولید و قیمت CPU جدید مدیاتک چقدر روی قیمت گوشی اثر می‌گذارد.

🔴 تسای در گفت‌و‌گو با روزنامه‌ی Daily News اعلام کرده است که سال آینده کاربرد هوش مصنوعی به‌طور چشمگیری بیشتر خواهد شد و مدیاتک با عرضه‌ی تراشه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود، نتایج مثبتی در این زمینه رقم خواهد زد.

🔴 تحلیلگران پیش‌از‌این اشاره کرده بودند که Dimensity 9300 به یکی از پردازنده‌های قدرتمند برای گوشی‌های اندرویدی تبدیل شده است و باعث می‌شود سهم بازار جهانی تراشه‌های مدیاتک در سال ۲۰۲۴ به‌شدت افزایش پیدا کند؛ اتفاقی که آن را تهدیدی برای جایگاه کوالکام می‌دانند.

🔴 مدیرعامل مدیاتک اضافه کرده است که همکاری با TSMC از یک طرف اجازه می‌دهد تا مدیاتک بر تراشه‌ی ۳ نانومتری جدید خود تمرکز کند و از طرف دیگر، فرایند ساخت تراشه‌ی ۱۶ نانومتری را با اینتل ادامه دهد؛ هرچند گزارش نشده است که کدام تراشه نتیجه‌ی شراکت با تیم آبی خواهد بود.

🔴 گفته می‌شود که دیمنسیتی ۹۴۰۰ اولین پردازنده‌ی ۳ نانومتری مدیاتک است و این شرکت از لیتوگرافی N3E شریک تایوانی‌اش بهره می‌برد. N3E نسخه‌ی ارتقا‌یافته‌ی فناوری N3B است که اپل در پردازنده‌ی A17 Pro گوشی آیفون ۱۵ و تراشه‌های سری M3 در لپ تاپ مک بوک استفاده می‌کند.

در زومیت بخوانید: رقابت سنگین در انتظار آیفون ۱۶؛ مدیاتک به باشگاه ۳ نانومتری‌ها ملحق می‌شود
🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا