عمومی

عزم تمام نهادها جزم شده است؛ شهرداری برای اسنپ و تپسی نرخ تعیین می‌کند


عزم تمام نهادها جزم شده است؛ شهرداری برای اسنپ و تپسی نرخ تعیین می‌کند

🔴 دولت، مجلس و شورای شهر به این جمع‌بندی رسیده‌اند که شهرداری باید برای تاکسی‌های اینترنتی تعرفه‌گذاری کند.

🔴 افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی یا آن طور که بعضی از مسئولین می‌گویند «آشفتگی و لجام‌گسیختگی» در تعیین نرخ از سوی پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات تاکسی‌های اینترنتی منجر به این شده است که در چند ماه گذشته مسئولین و نهادهای مختلف موضوع نظارت بر نخ تاکسی‌های اینترنتی و تعرفه‌گذاری برای این خدمات را پیگیری کنند.

🔴 اعضای شورای شهر، مجلس و دولت در اظهار نظرهای چند ماه اخیر خود اعلام کرده‌اند که شهرداری باید مسئول رسیدگی به موضوع تعرفه‌گذاری و تنظیم‌گری در این حوزه شود.

🔴 کسب‌وکارهای اینترنتی با این استدلال که مجوز فعالیتشان را از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی دریافت کرده و زیر نظر وزارت کشور هستند، در برابر پذیرش تعرفه‎‌گذاری شهرداری مقاومت می‌کردند اما حال شخص وزیر کشور هم اعلام کرده است که شهرداری‌ها باید مسئول رسیدگی به تعیین تعرفه‌ برای تاکسی‌های اینترنتی باشند.

🔴 این در حالی است که اسنپ و تپسی به‌عنوان بازیگران اصلی حوزه تاکسی آنلاین اعتقاد دارند شهرداری در این حوزه ذی‌نفع بوده و رقیب تاکسی‌های اینترنتی محسوب می‌شود و یک نهاد رقیب نباید مسئول تنظیم‌گری باشد.

🔴 مدیرعامل تپسی: «وقتی شهرداری رگولاتوری ما را به عهده بگیرد، سرنوشت ما مثل VODها و پلتفرم‌های ویدیویی با صداوسیما می‌شود، چراکه تاکسیرانی بزرگ‌ترین رقیب تاکسی‌های اینترنتی است. برای همین ما درباره این مسئله ایستادگی کردیم.»

🔴 مدیرعامل اسنپ: «با ادامه‌ دادن به سیاست قیمت‌گذاری دستوری بدون شک با مرگ نوآوری روبه‌رو خواهیم شد. خاصیت پلتفرم‌ها ایجاد شفافیت در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه در زمینه قیمت‌گذاری است.»

جزئیات بیشتر این گزارش را در زومیت بخوانید: عزم تمام نهادها جزم شده است؛ شهرداری برای اسنپ و تپسی نرخ تعیین می‌کند

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا