عمومی

دانشمندان می‌گویند سیگار کشیدن مغز انسان را نابود می‌کند


دانشمندان می‌گویند سیگار کشیدن مغز انسان را نابود می‌کند

🔴 دانشمندان بر اساس نتایج مطالعه‌ی جدیدی که به‌تازگی منتشر شده است، می‌گویند سیگار کشیدن نه تنها خطر ابتلا به انواع سرطان و بیماری ریوی را افزایش می‌دهد، بلکه ممکن است حجم مغز انسان را کوچک‌تر کند و در نهایت، به زوال عقل و ابتلا به بیماری آلزایمر منجر شود.

🔴 به‌گزارش فیوچریزم، گروه محققان از دانشگاه واشینگتن در سنت لوئیس و موسسه پژوهشی RTI در کارولینای شمالی برای سنجش عادات فردی سیگار کشیدن، داده‌های بیش از ۳۲ هزار اروپایی را بررسی کردند تا دریابند که آیا سیگار کشیدن ارتباطی با کاهش حجم مغز دارد یا اینکه آیا عوامل ژنتیکی (استعداد تمایل به استعمال سیگار یا داشتن مغزی که به‌طور طبیعی کوچک‌تر است) می‌تواند به ایجاد عادت سیگار کشیدن در فرد منجر شود یا خیر.

🔴 محققان می‌نویسند از قبل معلوم بود که بین رفتار سیگار کشیدن و کاهش حجم کلی مغز و حجم ماده‌ی خاکستری و ماده‌ی سفید ارتباط وجود دارد. با این حال، سؤال اصلی بی‌جواب باقی مانده بود؛ آیا این روابط نشانگر ویژگی‌های مستعد‌کننده برای افزایش میل به سیگار در فرد است یا پیامد‌های استعمال سیگار هستند؟

🔴 پس از بررسی آمار و ارقام، محققان متقاعد شدند که سیگار کشیدن روزانه به کوچک‌تر شدن مغز منجر می‌شود و افرادی که بیشتر سیگار می‌کشند، حجم بیشتری از مواد مغزی را از دست می‌دهند. هرچقدر زمان اعتیاد به سیگار طولانی‌تر باشد، حجم مغز به‌طور جبران‌ناپذیر از دست می‌رود.

در زومیت بخوانید: دانشمندان می‌گویند سیگار کشیدن مغز انسان را نابود می‌کند

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا