عمومی

روایت یک پیگیری بی‌نتیجه؛ وزارت ارتباطات نمی‌گوید کدام تجهیزات ارتباطی را به اروپا صادر می‌کند

روایت یک پیگیری بی‌نتیجه؛ وزارت ارتباطات نمی‌گوید کدام تجهیزات ارتباطی را به اروپا صادر می‌کند

🔴 چرا معاونت فناوری و نوآوری وزارت ICT این سوال ساده که کدام سخت‌افزار و تجهیزات داخلی به اروپا صادر شده و به کدام کشورها می‌روند را بی‌جواب می‌گذارد؟

🔴 هشتم آذر ماه بود که عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هفتگی هیئت دولت، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال توسعه ارتباطات از طریق محصولات ایرانی است. وزیر ارتباطات در ادامه با اضافه کردن توضیحاتی مشخص کرد که منظور از محصولات ایرانی در حوزه فناوری «سخت‌افزارها» و «تجهیزات» بوده است.

🔴 زارع‌پور در خبری که به خبرنگاران اعلام کرده است بر اهمیت توسعه بازار بین‌المللی و عرضه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی تاکید کرده اما درباره این که زیرساخت‌ها و تجهیزات صادراتی چیست و به بازار کدام کشور عرضه می‌شود و در چه کشورهایی مشتری دارد توضیحی نداده است.

🔴 از همان روز انتشار اظهارات وزیر ارتباطات پیگیری‌های زومیت از روابط عمومی وزارت ارتباطات، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و شخص میثم عابدی آغاز شد. پیگیری‌هایی که حدود یک ماه از آن گذشته و در نهایت به این‌جا رسید که یکی از اعضای معاونت فناوری و نوآوری به زومیت گفت تمایلی به انجام این مصاحبه و دادن اطلاعات بیشتر درباره این موضوع ندارند.

🔴 با توجه به سیاست حمایت از تولیدات بومی و شرکت‌های دانش‌بنیان و هم‌چنین، برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه تولیدات و بومی‌سازی در این حوزه، انتظار می‌رفت وزارت ارتباطات از بیان و معرفی دستاوردهای این حوزه و محصولاتی که به گفته وزیر ارتباطات به بازارهای جهانی راه پیدا کرده‌اند استقبال کند اما پیگیری‌های ما به نتیجه نرسید و پاسخی به ما داده نشد.

🔴 جزئیات بیشتر این گزارش را در زومیت بخوانید: روایت یک پیگیری بی‌نتیجه؛ وزارت ارتباطات نمی‌گوید کدام تجهیزات ارتباطی را به اروپا صادر می‌کند

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا