عمومی

هواوی اهمیتی به تحریم‌ها نمی‌دهد؛ تراشه جدید Kirin 8000 رؤیت شد

📱 هواوی اهمیتی به تحریم‌ها نمی‌دهد؛ تراشه جدید Kirin 8000 رؤیت شد

یکی از افشاگران شواهدی ارائه می‌دهد که هواوی قصد دارد پردازنده‌های جدیدی برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر تولید کند.

🔴 هواوی در تلاش است کنترل بازاری را که پیش از تحریم‌های تجاری آمریکا، تحت سلطه‌ی خود داشت، دوباره به دست بگیرد. گفته می‌شود غول چینی در حال کار روی پردازنده‌ی کرین ۸۰۰۰ است و انتظار می‌رود این تراشه در یک مدل غیرپرچمدار عرضه شود.

🔴 پیش‌تر گزارش شده بود که گوشی نوا ۱۲ اولترا از پردازنده‌ی جدید هواوی به نام کرین K9 برخوردار خواهد بود، اما در آن زمان، مشخص نبود که آیا K9 همان کرین 9000S است یا اینکه هواوی روی پردازنده‌ای کاملاً جدید کار می‌کند. تصویر به اشتراک گذاشته‌شده توسط یکی از افشاگران در X، مشخصات نوا ۱۲ پرو، تراشه‌ی کرین ۸۰۰۰ و سایر جزئیات را نشان می‌دهد.

🔴 به احتمال زیاد تراشه‌ی کرین ۸۰۰۰ ضعیف‌تر از کرین 9000S خواهد بود. با وجود اینکه اطلاعات زیادی از فرایند تولید تراشه در دست نیست اما احتمالاً کرین ۸۰۰۰ توسط همان فرایند ۷ نانومتری SMIC تولید شده باشد. شاید قیمت CPU مورد بحث روی قیمت گوشی هواوی تأثیر بگذارد.

🔴 گوشی هواوی نوا ۱۲ پرو که از این پردازنده‌ی جدید استفاد می‌کند از نمایشگر ۲۷۷۶ در ۱۲۲۴ بهره می‌برد، علاوه‌براین، نوا ۱۲ پرو ۱۲ گیگابایت رم LPDDR4 دارد که نشان می‌دهد احتمالاً یک گوشی میان رده است. هواوی با وجود تحریم‌های ایالات متحده، به‌آرامی مجموعه پتنت‌های گوشی‌های هوشمند خود را گسترش می‌دهد.

🔴 اگرچه کرین ۸۰۰۰ احتمالاً کندتر از رقبا خواهد بود، اما هدف اصلی هواوی کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی به‌جای سوق دادن خود به سمت تولید انبوه پردازنده‌ی پیشرفته است.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا