عمومی

مالک ناشناس اپل؛ بیشترین سهم سیب گاز‌زده مال چه کسی است؟


🍏مالک ناشناس اپل؛ بیشترین سهم سیب گاز‌زده مال چه کسی است؟

🔴 هرچند بعضی از تحلیلگران معتقدند که ۲۰۲۳ سال پر‌فراز‌و‌نشیبی برای اپل بوده است؛ اما قدرت مدیریت تیم کوک، ارزش بازار غول فناوری کوپرتینو را به بیش از سه‌تریلیون دلار رسانده و اپل را به باارزش‌ترین برند سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده است.

🔴 خود تیم کوک سهم زیادی از این سیب گاز زده دارد؛ اما بیشترین سهام خالق گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک متعلق به چند شرکت سرمایه‌گذاری است.

🔴 به‌زودی در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲)، فهرستی از سهام‌داران حقیقی و حقوقی اپل که بیشتر از ۵ درصد از سهام شرکت را در‌اختیار دارند، منتشر خواهد شد و اطلاعات فعلی مربوط به ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) است.

🔴 ممکن است تغییراتی از سال گذشته تاکنون رخ داده باشد؛ اما طبق آخرین اطلاعات، گروه ونگارد (Vanguard) با ۷٫۹۶ درصد، معادل بیش از ۱٫۲ میلیارد سهم، بزرگ‌ترین سهام‌دار اپل محسوب می‌شود.

🔴 شرکت‌های سرمایه‌گذاری بلک‌راک (BlackRock) و برکشر هاتاوی (Berkshire Hathaway) نیز به‌ترتیب با ۶ و ۵٫۷۳ درصد، رتبه‌های دوم و سوم سهام‌داران اپل را به خود اختصاص داده‌اند.

🔴 بر‌اساس بیانیه‌ی مجمع عمومی سال گذشته‌ی اپل، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار حقیقی این شرکت، آرتور لوینسون است که بیش از ۴٫۵ میلیون سهم دارد. لوینسون از سال ۲۰۰۰ عضو هیئت‌مدیره‌ی اپل بوده و از سال ۲۰۱۱ ریاست هیئت‌مدیره را بر‌عهده داشته است.

🔴 پس از لوینسون، تیم کوک و جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیاتی شرکت، بزرگ‌ترین سهام‌داران حقیقی اپل هستند. تیم کوک بیش از ۳٫۳ میلیون سهم از اپل را دراختیار دارد.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا