عمومی

مایکروسافت ۷۶ میلیون دلار برای یک مزرعه کدوتنبل خرج کرد


مایکروسافت ۷۶ میلیون دلار برای یک مزرعه کدوتنبل خرج کرد

🔴 جدیدترین تلاش‌های مایکروسافت برای پشت‌سر گذاشتن رقبا درزمینه‌ی هوش مصنوعی، غول آمریکایی را به مناطق روستایی ایالت ویسکانسین کشاند تا برای ساخت دیتاسنتر‌های خود، با پرداخت ۷۶ میلیون دلار یک مزرعه‌ی کدوتنبل را صاحب شود.

🔴 به‌گزارش میلواکی بیزینس ژورنال، ارزش واقعی این ملک زراعی ۱۶۴ هکتاری که سال‌ها خانواده‌ی کروزیگر از آن برای کشت کدوتنبل و برگزاری رویدادی به نام «سرزمین مزرعه‌ی کدوتنبل غول‌ها» استفاده می‌کرد، کمتر از ۶۰۰ هزار دلار بود. بنابراین، حتی تصور میزان خوشحالی این خانواده از پیداشدن خریدار دست به جیبی مانند مایکروسافت برای زمینشان ممکن نیست.

🔴 هزینه‌ی پرداخت‌شده‌ی ردموندی‌ها بیش از سه برابر مقداری است که دولت محلی در سال ۲۰۱۷ و به نمایندگی از فاکسکان، شرکت سازنده‌ی گوشی اپل، به آن‌ها پیشنهاد داده بود. خانواده‌ی آمریکایی در آن زمان هم چندان مخالفتی با فروش زمین نشان نداد؛ اما امیدوار بود که زمین را با قیمت بیشتری بفروشد.

🔴 با شدت‌یافتن هرچه بیشتر رقابت‌های تسلیحاتی هوش مصنوعی، غول‌های فناوری ازجمله‌ مایکروسافت چاره‌ای ندارند تا برای تأمین قدرت محاسباتی و انرژی مورد‌نیاز این فناوری، به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برای ساخت دیتاسنتر‌های بیش‌تر روی بیاورند.

🔴 مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستایی ایالات متحده به‌دلیل فزونی زمین‌های مناسب و بهبود زیرساخت‌ها به‌دست دولت‌های محلی، در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا