عمومی

هواوی چگونه با تولید تراشه پیشرفته آمریکا را غافلگیر کرد


📱 هواوی چگونه با تولید تراشه پیشرفته آمریکا را غافلگیر کرد

🔴 اگر می‌خواهید بدانید چطور هواوی با وجود تحریم‌های آمریکا توانست تراشه‌ی پیشرفته تولید کند، با این مقاله همراه شوید.

🔴 داستان هواوی شبیه بسیاری از برندهای دنیای فناوری است که روزی در قدرت بودند؛ اما به‌مرورزمان جایگاه تأثیرگذار خود را از دست دادند. روزی روزگاری هواوی در رده‌ی دوم بازار گوشی‌های هوشمند قرار داشت و در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰، حدود ۱۸ درصد از سهم بازار متعلق به این شرکت چینی بود. بااین‌حال، روزگار بر وفق مراد هواوی نچرخید و این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۰ با تحریم‌های شدید آمریکا مواجه شد. این تحریم‌ها فلج‌کننده بود و باعث شد تا هواوی به‌سرعت سهم بازار خود را از دست داد.

🔴 در سایه‌ی تحریم‌ها، انتظار می‌رفت که هواوی مانند بسیاری از برندهای فراموش‌شده‌ی دنیای فناوری به تاریخ بپیوندد؛ اما در کمال شگفتی این اتفاق نیفتاد. درست است که هواوی دیگر به‌اندازه‌ی گذشته سهمی در بازار ندارد، اکنون به این توانایی رسیده است که گوشی‌های پرچم‌دارش مانند میت ۶۰ را با تراشه‌‌ی ساخت خود روانه‌ی بازار کند. بله، درست خواندید! هواوی اکنون می‌تواند تراشه بسازد و قلب گوشی‌های خود را به تراشه‌های اختصاصی‌اش مجهز کند.

🔴 حال چطور هواوی توانست بر تحریم‌های فلج‌‌کننده‌ی آمریکا غلبه کند و تراشه بسازد؟ هرچه باشد، صنعت تولید نیمه‌هادی جزو صنایع بسیار پیچیده به‌شمار می‌رود و تنها تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌ها در دنیا می‌توانند تراشه تولید کنند. در این مقاله، عواملی را بررسی می‌کنیم که به هواوی کمک کرد تا از سد تحریم‌ها بگذرد و جایگاه خود را در رقابت با تأثیرگذارترین تولید‌کنندگان گوشی هوشمند حفظ کند.

در زومیت بخوانید: هواوی چگونه با تولید تراشه پیشرفته آمریکا را غافلگیر کرد

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا