عمومی

هکر ۱۸ ساله بازی GTA VI به حبس ابد در بیمارستان محکوم شد

هکر ۱۸ ساله بازی GTA VI به حبس ابد در بیمارستان محکوم شد

🔴 هکر ۱۸ ساله‌ی گروه بزرگ $Lapsus که نقشی کلیدی در افشای ویدیوهای بازی Grand Theft Auto VI ایفا کرده بود، به حبس ابد در زندانی بیمارستانی محکوم شده است.

🔴 یک قاضی در بریتانیا می‌گوید آریون کورتاج همچنان می‌خواهد مرتکب جرم‌های سایبری شود و به‌همین دلیل برای جامعه خطرناک است.

🔴 بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، کورتاج حملات سایبری علیه راکستار گیمز (توسعه‌دهنده‌ی جی تی ای ۶) و شرکت‌های دیگری مثل انویدیا و اوبر ترتیب داده بود.

🔴 کورتاج با اوتیسم دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و شرایط لازم برای محاکمه‌ی قانونی را ندارد. به همین دلیل از هیئت‌منصفه‌ی دادگاه خواسته شد که مشخص کنند آیا کورتاج دربرابر کارهایی که انجام داده مسئول است یا نه.

🔴 باقی بماند؛ مگر این‌که پزشکان تشخیص دهند که او برای جامعه خطرآفرین نیست.

🔴 آریون کورتاج سال گذشته ۹۰ دقیقه از گیم‌پلی بازی جی تی ای ۶ را فاش کرد؛ آن هم در شرایطی که پس از هک‌کردن انویدیا و اپراتور بریتانیایی BT با قید وثیقه آزاد شده بود. افشای گیم‌پلی جی تی ای ۶ بالغ‌بر پنج میلیون دلار به راکستار ضرر زد.

🔴 کورتاج در دوران آزادی مشروط، در یک هتل تحت حفاظت پلیس اقامت داشت؛ اما موفق شد با بهره‌گیری از دانگل Amazon Fire Stick، گوشی هوشمند، کیبورد و ماوس، به راکستار گیمز حمله‌ی سایبری کند. پس از حمله به راکستار، کورتاج بار دیگر بازداشت شد.

🔴 قاضی همچنین یک نوجوان ۱۷ ساله‌ را که به‌همراه کورتاج در گروه $Lapsus حضور داشت، به ۱۸ ماه انجام خدمات اجتماعی رایگان و ممنوعیت استفاده از فیلترشکن محکوم کرد.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا