عمومی

هواوی در مسیر اپل‌شدن؛ غول چینی سهامش را عرضه عمومی می‌کند؟

📱 هواوی در مسیر اپل‌شدن؛ غول چینی سهامش را عرضه عمومی می‌کند؟

🔴 هواوی، غول فناوری چینی که به خاطر تولید انواع گوشی هواوی و تجهیزات مخابراتی شناخته می‌شود، ممکن است خود را برای عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی سهام (IPO) آماده کند؛ اقدامی که با گفته‌های پیشین بنیان‌گذار شرکت در تضاد است اما می‌تواند سرمایه‌‌های ارزشمندی جذب کند.

🔴 رن ژنگفی، مدیرعامل هواوی، از مدت‌ها پیش تاکید کرده بود که این شرکت سهامی عام نخواهد شد اما گزارش جدید رویترز نشان می‌دهد که اگر منافع ملی چین در خطر باشد، این موضع می‌تواند تغییر کند و به طور بالقوه راه را برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام هموار کند.

🔴 هواوی در سال‌های اخیر، به ویژه پس از ضربه خوردن از تحریم‌های آمریکا، با چالش‌های مهمی مواجه شده است. با این حال، هواوی با توسعه‌ی پردازنده‌های سری کرین ۹۰۰۰ و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند 5G با وجود محدودیت‌ها، انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی از خود نشان داده است.

🔴 اگرچه این پیشرفت‌ها چشم‌گیر هستند، اما تاثیر محدودیت‌های خارجی بر رشد هواوی غیرقابل انکار است. حاشیه‌ی سود این شرکت در سال ۲۰۲۲ به ۷ درصد کاهش یافت که منجر به سود خالص تنها ۵٫۱ میلیارد دلار شد. با این حال، هواوی به لطف برند قدرتمند و فناوری‌های خود، ارزش بازارش را همچنان بالا نگه داشته است.

🔴 رویترز گزارش می‌دهد که هواوی براساس نسبت قیمت به درآمد مشابه اپل، می‌تواند ۱۲۸ میلیارد دلار ارزش داشته باشد. این عدد ممکن است بسیار محافظه‌کارانه باشد چراکه برخی کارشناسان مانند مدیر ارشد فناوری سابق لنوو، پیش‌تر ارزش‌گذاری نزدیک به ۱٫۳ تریلیون دلار را پیشنهاد داده بودند.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا