عمومی

نخست‌وزیر فرانسه: به‌جای واتساپ و تلگرام از پیام‌رسان بومی استفاده کنید


نخست‌وزیر فرانسه: به‌جای واتساپ و تلگرام از پیام‌رسان بومی استفاده کنید

🔴 الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه، از کابینه‌ی خود خواسته است که استفاده از پیام‌رسان تلگرام، واتساپ و سیگنال را متوقف و پیام‌رسان بومی Olvid را جایگزین آن‌ها کنند.

🔴 دفتر الیزابت بورن به رویترز اعلام کرد نخست‌وزیر فرانسه طی بخش‌نامه‌ای به وزرا و کارکنان آن‌ها می‌گوید که اپلیکیشن اولوید را روی گوشی، لپ تاپ و تبلت های خود نصب کنند.

🔴 در این بخش‌نامه آمده است که پیام‌رسان داخلی اولوید توسط دو پژوهشگر حوزه‌ی رمزنگاری اداره می‌شود و تحت پشتیبانی شتاب‌دهنده‌های فرانسوی قرار دارد و برای افزایش امنیت در مبادلات و اطلاعات محرمانه بهتر است جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی شود.

🔴 بر اساس گزارش‌ها، کابینه‌ی وزرای فرانسه تا هشتم دسامبر (۱۷ آذر) فرصت دارند دستور فوق را اجرایی کنند. یکی از رسانه‌های فرانسوی به نقل از نخست‌وزیر می‌گوید: «برنامه‌های پیام‌رسان درحال‌حاضر نقش مهمی در ارتباطات روزمره‌ی ما دارند؛ اما این ابزارهای دیجیتال حاوی نقص‌های امنیتی هستند و نمی‌توانند امنیت مکالمات و اطلاعات محرمانه را تضمین کنند.»

🔴 به‌ نظر می‌رسد این تصمیم پس از گسترش استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی واتساپ، تلگرام و سیگنال توسط سیاستمداران فرانسوی گرفته شده است؛ زیرا آن‌ها در گفت‌وگوهای داخلی سیاسی نیز از پیام‌رسان‌های یادشده بهره می‌گیرند و حتی خود امانوئل مکرون هم از این قضیه مستثنی نیست.

🔴 اپلیکیشن فرانسوی Olvid ادعا می‌کند که اولین و تنها پیام‌رسان داخلی فرانسوی است که محتویات پیام‌ها را با هیچ‌کس به‌اشتراک نمی‌گذارد، به سرورهای خارجی متکی نیست و ابرداده‌های کاربران را کاملاً رمزگذاری می‌کند.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا