عمومی

خواب عمیق برای کاهش خطر زوال عقل حیاتی است


💤 خواب عمیق برای کاهش خطر زوال عقل حیاتی است

🔴 اگر مرحله‌ای از خواب به نام خواب موج آهسته یا خواب عمیق را به‌اندازه‌ی کافی تجربه نکنید، ممکن است با افزایش سن، بیشتر درمعرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار بگیرید. مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که افراد مسن‌تر از ۶۰ سال درصورتی‌‌که هرسال فقط ۱ درصد از این خواب عمیق را از دست بدهند، ۲۷ درصد بیشتر از دیگران درمعرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.

🔴 خواب موج آهسته سومین مرحله از چرخه‌ی خواب ۹۰ دقیقه‌ای انسان است که حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. این خواب آرام‌ترین مرحله‌ای است که در آن امواج مغز و ضربان قلب کُند می‌شوند و فشار خون کاهش می‌یابد.

🔴 خواب عمیق با تقویت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن، ما را برای جذب اطلاعات بیشتر آماده می‌کند. مطالعه‌ای انجام‌شده در اوایل سال جاری نشان داد که افراد مبتلا به تغییرات مرتبط با آلزایمر در مغزشان، زمانی‌که خواب موج آهسته‌ی بیشتری داشتند، در آزمون‌های حافظه بهتر عمل کردند.

🔴 نویسندگان مطالعه با وجود ارتباط واضح بین عوامل، خاطرنشان می‌کنند که مطالعه‌شان ثابت نمی‌کند که ازدست‌دادن خواب موج آهسته باعث زوال عقل می‌شود و ممکن است فرایندهای مغزی مرتبط با زوال عقل باعث کاهش خواب شوند. برای درک کامل این عوامل، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

بی‌شک در این مدت می‌توانیم خواب کافی را در اولویت قرار دهیم؛ زیرا خواب کافی فراتر از تقویت حافظه برای ما فایده دارد. حتی اقداماتی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانیم بخت خود را برای تجربه‌ی بیشتر این مرحله‌ی مهم از خواب افزایش دهیم.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا