عمومی

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را تولیدکننده پردازنده آیفون می‌سازد


🔥 اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را تولیدکننده پردازنده آیفون می‌سازد

🔴 یک خبرگزاری تایوانی می‌گوید کوالکام فرایند تولید N3E شرکت TSMC را برای تولید پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ انتخاب کرده است. برنامه‌های اولیه‌ی این شرکت برای تولید تراشه توسط سامسونگ به‌دلیل مشکلات مربوط به بازدهی و ظرفیت تولید لغو شد.

🔴 اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نقطه‌ی عطف مهمی در نقشه‌ی راه کوالکام محسوب می‌شود؛ چرا که اولین تراشه‌ای است که دارای هسته‌های اختصاصی اوریون خواهد بود (همان هسته‌هایی که در پردازنده‌ی کلاس لپ تاپ این شرکت یعنی اسنپدراگون ایکس الیت استفاده می‌شود).

🔴 شایعات مختلفی در مورد اینکه در نهایت چه شرکتی این تراشه‌‌ را خواهد ساخت، وجود دارد. یکی از منابع می‌گوید این شرکت TSMC است، دیگری می‌گوید سامسونگ خواهد بود، در حالی که منبعی دیگر می‌گوید TSMC و سامسونگ با هم این تراشه را خواهند ساخت.

🔴 این گزارش همچنین بیان می‌کند که کوالکام به دنبال دو تولیدکننده برای اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بوده است. بااین‌حال، کوالکام به دلیل مشکلات ظرفیت تولید و بازدهی فرایند اختصاصی 3 GAP سامسونگ مجبور به انتخاب فرایند N3E شرکت TSMC شد. البته نمی‌توان سامسونگ را سرزنش کرد، چرا که تولید اگزینوس ۲۵۰۰ برای گوشی سامسونگ نسبت به رقیب خود اولویت بالاتری دارد.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا