عمومی

وزیر صمت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی بی‌دلیل است


وزیر صمت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی بی‌دلیل است

🔴 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «محدودیت واردات معمولا برای فراهم کردن فرصت برای تولیدکنندگان داخلی اعمال می‌شود، اما به نظر من در حال حاضر نباید محدودیتی برای واردات لوازم خانگی وجود داشته باشد.»

🔴 پس از گذشت حدود پنج سال از ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی و ورود کالاهای قاچاق به کشور، عباس علی‌آبادی رویکرد دیگری درباره این موضوع داشته است.

🔴 اعمال محدودیت برای واردات لوازم خانگی از سال ۹۱ آغاز شد و در نهایت در ۱۳۹۷ واردات لوازم خانگی به‌کلی ممنوع شد. با پایان مهلت مصوبه شورای هماهنگی سران سه ‌قوه در سال ۱۴۰۰، این ممنوعیت هر سال تمدید شد.

🔴 وزیر صمت یک ماه پیش هم از احتمال صدور مجوز واردات لوازم خانگی خبر داده و گفته بود که برای رقابت‌پذیر کردن کالاهای ایرانی، با رعایت تعرفه‌های مناسب، ممکن است مجوز واردات لوازم خانگی صادر شود.

🔴 مخالفان ممنوعیت واردات کالای خارجی معتقدند این تصمیم به هدف اصلی خود یعنی کمک به تولید داخلی نینجامیده و در نهایت با از بین بردن بازار رقابتی به کاهش کیفیت تولیدات داخلی دامن زده است. از نگاه مخالفان این ممنوعیت‌ها به‌علاوه با محدود کردن انتخاب، حقوق مصرف‌کنندگان را نادیده گرفته‌ است.

در زومیت بخوانید: وزیر صمت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی بی‌دلیل است

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا