عمومی

کوالکام همچون مدیاتک، هسته‌های کم‌مصرف را از Snapdragon 8 Gen 4 حذف می‌کند


کوالکام همچون مدیاتک، هسته‌های کم‌مصرف را از Snapdragon 8 Gen 4 حذف می‌کند

🔴 کوالکام اولین جزئیات اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را در نشست اسنپدراگون در ماه اکتبر (مهر و آبان) تأیید و اعلام کرد که این پردازنده‌ی موبایل برای اولین بار از هسته‌های سفارشی Oryon استفاده خواهد کرد.

🔴 طبق پست Digital Chat Station، افشاگر معروف، با انتشار پستی در ویبو، برخی از مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را منتشر کرده است. این تراشه با اسم رمز Sun شناخته و براساس فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته می‌شود.

🔴 مهم‌ترین بخش اطلاعات فاش شده، این است که پردازنده‌ی پرچمدار کوالکام دو هسته‌ی بزرگ و ۶ هسته‌ی متوسط خواهد داشت. تأیید این اطلاعات بدان معناست که اسنپدراگون ۸ نسل ۴، هسته‌های کوچک یا کم‌مصرف ندارد.

🔴 هسته‌های کوچک در CPU معمولاً هسته‌های کم‌مصرف هستند که برای مدیریت پردازش‌های سبک به کار می‌روند و از نظر تئوری عمر باتری را بهبود می‌بخشند. بنابراین اگر کوالکام تصمیم بگیرد آن‌ها را از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ حذف کند، مصرف بهینه‌ی باتری چالشی جدید خواهد بود.

🔴 کوالکام طی چند سال گذشته تعداد هسته‌های کوچک را کاهش داده است. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ این روند را آغاز کرد و از چهار هسته به سه هسته‌ی کوچک رسید. در همین حال، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که قرار است قدرت بهترین گوشی ها را در سال آینده تأمین کند، تنها دو هسته‌ی کم‌مصرف دارد.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا