عمومی

گوشی هواوی P70 پردازنده ۵ نانومتری چینی خواهد داشت؟


📱 گوشی هواوی P70 پردازنده ۵ نانومتری چینی خواهد داشت؟

🔴 انتظار می‌رود که هواوی در سال ۲۰۲۴ سری پرچمدار جدید خود موسوم به P70 را معرفی کند که شامل سه مدل جدید با ارتقای مشخصات سخت‌افزاری زیادی خواهد بود.

🔴 ابتدا پیش‌بینی شده بود که مدل P70 Art که ممکن است به‌عنوان بالاترین نسخه‌ی خانواده معرفی شود، دوربین بسیار پرقدرتی خواهد داشت که شامل یک لنز 1G6P (یک لایه‌ شیشه و ۶ لایه‌ی پلاستیکی) و موارد دیگر می‌شود.

🔴 با این حال، راجع‌به اینکه مدل‌های جدید گوشی هواوی از چه تراشه‌ای استفاده خواهند کرد خبری منتشر نشد. در نهایت، برای حفظ رقابت‌پذیری، شرکت تحریم‌شده‌ی چینی نیاز دارد که چیزی قابل اطمینان‌تر از Kirin 9000S منتشر کند و Kirin 9006C محتمل‌ترین گزینه می‌تواند باشد.

🔴 شایعه شده بود که هواوی و SMIC، بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین، می‌توانند با فناوری‌های موجود مرز هفت نانومتری را بشکنند و چیزی با فناوری بهتر تولید کنند.

🔴 گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت تراشه‌ساز چینی دوباره از ماشین‌آلات موجود در خط تولید فرابنفش عمیق (DUV) خود برای ساخت پردازنده‌ی پنج نانومتری استفاده خواهد کرد، اما این فرایند نسبت به استفاده از دستگاه‌های EUV بسیار گران‌قیمت‌تر خواهد بود.

🔴 تراشه‌ی Kirin 9006C هم‌اکنون قلب تپنده‌ی لپ تاپ هواوی Qingyun L540 را تشکیل می‌دهد و دارای یک کلاستر CPU هشت هسته‌ای است. کسی نمی‌داند چگونه هواوی و SMIC توانستند با وجود تحریم‌های آمریکا پردازنده‌ی پنج نانومتری را تولید کنند، اما این موضوع که هر دو شرکت توانستند این کار را انجام دهند، دستاوردی است که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد امکان‌پذیر باشد.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا