عمومی

دست‌پخت سامسونگ؛ گرمای تراشه پیکسل ۶ پرو باعث سوختن گوشی شد


🔍 دست‌پخت سامسونگ؛ گرمای تراشه پیکسل ۶ پرو باعث سوختن گوشی شد

🔴 یکی از کاربران پیکسل ۶ پرو با انتشار تصویری از پرچمدار اسبق گوگل، قطعه‌ی سوخته‌ی مستطیلی‌شکلی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد تراشه‌ی تنسور به دمای بحرانی رسیده است.

🔴 احتمالاً ناکارآمدی تراشه در دفع حرارت، باعث این اتفاق شده است. تراشه‌های تنسور توسط سامسونگ ساخته می‌شوند و اساساً نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ای از پردازنده‌های اگزینوس به شمار می‌روند. شاید زمانش رسیده است که گوگل برای ساخت تراشه‌هایش سراغ شرکت‌های دیگر برود.

🔴 زمانی که از مالک دستگاه پرسیده شد که چگونه گوشی‌ او بیش‌ازحد گرم شده، پاسخ داد که تنها کاری که انجام داده یک تماس ۱۰ دقیقه‌ای بوده است، اما این احتمال وجود دارد که مشکلات مربوط به گرم شدن بیش‌ازحد گوشی گوگل از قبل بروز کرده باشند.

🔴 تراشه‌‌ی تنسور G3 که قدرت‌بخش پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو است، عملکرد چندان بهتری ندارد؛ چرا که پیش از عرضه‌ی رسمی، نتیجه‌ی تست استرس 3DMark نشان داد که این تراشه از پس دفع حرارت بر نمی‌آید و دچار افت عملکرد شدیدی می‌شود.

در هر صورت اتفاقی را که برای مالک پیکسل ۶ پرو افتاد، نمی‌توان نادیده گرفت. این یک هشدار برای کاربران گوشی‌های هوشمند پیکسل است تا از هرگونه گرم شدن بیش‌ازحد گوشی خود آگاه باشند.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا