عمومی

این نوزاد خوشحال تازه‌متولد‌شده، نادرترین تمساح دنیا است

🐊 این نوزاد خوشحال تازه‌متولد‌شده، نادرترین تمساح دنیا است

🔴 پارک تفریحی خزندگان و حیات‌وحش گاتورلند که در نزدیکی اورلاندو، فلوریدا قرار دارد، به‌تازگی تولد بزرگ‌ترین جاذبه‌ی جدیدش را اعلام کرد: «نادرترین تمساح جهان» که یک نوزاد تمساح سفید و کرمی رنگ با چشمان آبی کریستالی نافذ است.

🔴 تمساح کوچک شبح‌مانند ممکن است برای گردشگران معمولی شبیه حیوانی مبتلا به زالی یا آلبینیسم به نظر برسد، اما این نوع خزنده در واقع حتی از حیوانات زال نیز نادرتر است و به عنوان تمساح سفیدگرا یا مبتلا به لوسیسم شناخته می‌شود.

🔴 بر‌خلاف زالی که با کمبود رنگدانه‌ی ملانین (رنگدانه‌ی تعیین‌کننده‌ی رنگ پوست و مو) مشخص می‌شود، سفیدگرایی به دلیل نقص در سلول‌های خاص تولید‌کننده‌ی رنگدانه به وجود می‌آید. بدین معنی که تمساح‌های سفیدگرا حیواناتی با بدن زرد رنگ‌پریده و چشمان صورتی نیستند، بلکه بیشتر شبیه وایت‌واکرهای خزنده با فلس‌های پراکنده‌ی دارای رنگ معمولی هستند.

🔴 مارک مک‌هیو، رئیس و مدیر‌عامل پارک گاتورلند در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت برای اولین‌بار پس از ۳۶ سال، از زمانی که لانه‌ی تمساح‌های سفیدگرا در باتلاق‌های لوئیزیانا کشف شد، اکنون دنیا شاهد تولد اولین تمساح سفید‌گرا از آن تمساح‌های اولیه است. این تمساح بسیار نادر و خارق‌العاده اولین نمونه در نوع خود در سراسر جهان است.

🔴 امروزه فقط هفت تمساح سفیدگرای زنده‌ی شناخته‌شده در جهان وجود دارد و سه سر از آن‌ها در پارک گاتورلند زندگی می‌کنند. برای درک بهتر این عدد باید گفت که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سر تمساح زالی شناخته‌شده در جهان وجود دارد.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا