عمومی

یه استارتاپ هلندی به نام اسپیس‌بورن یونایتد می‌خواد با آزمایش فناوری لقاح مصنوعی در مدار زمین، راه رو برای ماموریت‌های فضایی طولانی‌مدت هموار کنه؛ اما آیا تولیدمثل در فضا ممکن هست؟


🔴 یه استارتاپ هلندی به نام اسپیس‌بورن یونایتد می‌خواد با آزمایش فناوری لقاح مصنوعی در مدار زمین، راه رو برای ماموریت‌های فضایی طولانی‌مدت هموار کنه؛ اما آیا تولیدمثل در فضا ممکن هست؟ 🤔

🔴 اگبرت ادلبروک، کارآفرین هلندی، زمانی که به‌عنوان اهداکننده‌ی اسپرم فعالیت می‌کرد، برای اولین‌بار به این فکر افتاد که آیا می‌تونیم در فضا هم بچه‌دار بشیم یا خیر. ادلبروک که در مورد روش‌های مختلف استفاده از اسپرم کنجکاو بود، شروع به حدس و گمان کرد؛ آیا می‌توان فراتر از زمین از فناوری لقاح مصنوعی (IVF) استفاده کرد یا حتی اون رو با شرایط موجود در فضا سازگار کرد یا خیر. آیا بی‌وزنی می‌تواند بهتر از پتری‌دیش آزمایشگاه باشه؟

🔴 در نتیجه ادلبروک حالا مدیرعامل اسپیس‌بورن یونایتد شده؛ استارتاپی زیست‌فناوری که به‌دنبال پیشگامی در زمینه‌ی مطالعه درباره‌ی تولیدمثل انسان دور از زمین هست. ایشون قصد داره تا سال آینده دستگاه کوچکی رو با موشک به مدار نزدیک زمین بفرسته و لقاح مصنوعی رو در اونجا آزمایش کنه. در صورت موفقیت، ادلبروک امیدواره که پژوهشش به سکونتگاه‌های فضایی آینده کمک کنه 💫

🔴 تقریبا هیچ پژوهشی تا به امروز درباره تولید مثل و ایجاد لقاح مصنوعی در فضا انجام نشده و ادلبروک و استارتاپش امیدوار هستن که این تلاش بتونه گام بزرگی برای ادامه نسل انسان در فضا باشه؛ با این حال این استارتاپ به اصول اخلاقی و انسانی و قوانین بین‌المللی هم پای‌بند خواهد بود و شاید تا مدت‌ها از نمونه‌های انسانی برای آزمایش‌های فضایی خودش استفاده نکنه.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا