عمومی

دولت آمریکا کمک‌هزینه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را قطع می‌کند


دولت آمریکا کمک‌هزینه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را قطع می‌کند

🔴 کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) امروز اعلام کرد که دیگر به استارلینک ایلان ماسک کمک‌هزینه‌ی ۸۸۶ میلیون دلاری از صندوق خدمات جهانی برای گسترش خدمات پهنای باند در مناطق روستایی اعطا نمی‌کند.

🔴 این پول از برنامه‌ی صندوق فرصت‌های دیجیتال روستایی (RDOF) تأمین می‌شد، اما FCC می‌گوید که :«استارلینک نمی‌تواند نشان دهد که خدمات وعده‌داده‌شده را ارائه داده است. اعطای یارانه به این پروژه، استفاده‌ی خوبی از دلارهای محدود صندوق خدمات جهانی نیست.»

🔴 این همان دلیلی بود که FCC هنگام رد پیشنهاد استارلینک در سال گذشته ارائه کرد که منجر به درخواست تجدیدنظر شد. اسپیس‌ایکس پیش از این برنده‌ی مناقصه‌ی ارائه‌ی دانلود با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۲۰ مگابیت بر ثانیه با نام «اینترنت با تأخیر کم در ۶۴۲٬۹۲۵ مکان در ۳۵ ایالت» شده بود که توسط RDOF تأمین می‌شد.

🔴 جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC، گفت: «وظیفه‌ی FCC این است که اطمینان حاصل کند مصرف‌کنندگان در همه‌جا به پهنای باند پرسرعت دسترسی دارند که قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه است. این متقاضی تقریباً برای یک دهه نتوانسته بود وظیفه‌ی خود را در برابر دریافت نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار از بودجه‌ی خدمات جهانی برآورده کند.»

🔴 برندن کار، کمیسیونر FCC، با قطع کمک‌هزینه‌ی استارلینک مخالفت کرد و نوشت که «FCC از برندگان مناقصه‌های دیگر نخواسته – و هرگز آن‌ها را ملزم نکرده است – که تعهدات خدمات خود را سال‌ها قبل از موعد انجام دهند.»

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا