عمومی

رفت‌وآمد روزانه به سلامت روان ما آسیب می‌زند

رفت‌وآمد روزانه به سلامت روان ما آسیب می‌زند

🔴 هیچ کس دوست ندارد در ترافیک گرفتار شود؛ مخصوصا با تحقیقاتی که نشان می‌دهند این اتفاق چقدر می‌تواند برای سلامتی ما مضر باشد. رفت‌وآمدهای طولانی روزانه می‌توانند در روزهای کاری پرمشغله، زمان کمی را برای افرادی باقی بگذارند که معمولا فعالیت بدنی کمتر، اضافه‌وزن، مصرف بیشتر الکل و در نتیجه بدخوابی دارند.

🔴 مطالعه‌ای که به‌تازگی منتشر شد، نشان می‌دهد که نشستن در ترافیک می‌تواند به افزایش فشار خون نیز منجر شود؛ البته نه از سر ناامیدی؛ بلکه به‌دلیل آلودگی هوا که رانندگان استنشاق می‌کنند. این اثرات سلامتی در هیچ کجای دنیا به اندازه‌ی کره‌ی جنوبی احساس نمی‌شود؛ کشوری که تصور می‌شود طولانی‌ترین زمان رفت‌وآمد و بالاترین نرخ افسردگی را در میان کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) دارد.

🔴 بااین‌حال، تحقیقات کمی در مورد اثرات سلامتی سفرهای طولانی‌مدت یا درک چگونگی ارتباط بین تاثیرات فیزیکی و سلامت روانی ضعیف مانند افسردگی در جمعیت‌های آسیایی انجام شده است. مطالعه‌ی جدیدی که روی بیش از ۲۳ هزار نفر از اهالی کره‌ی جنوبی انجام شد، این شکاف تحقیقاتی را اصلاح کرد و دریافت که آن‌دسته از کره‌ای‌هایی که بیش از یک ساعت در روز رفت‌وآمد دارند، ۱۶ درصد بیشتر از افرادی که کمتر از ۳۰ دقیقه رفت‌وآمد دارند علائم افسردگی را تجربه می‌کنند.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا