عمومی

محدودیت دولت چین افزون‌ بر آیفون شامل گوشی‌های سامسونگ هم می‌شود

محدودیت دولت چین افزون‌ بر آیفون شامل گوشی‌های سامسونگ هم می‌شود

🔴 با افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکا، این دو کشور تلاش می‌کنند از طریق اقدامات خاصی با یکدیگر مقابله کنند. ایالات متحده شرکت‌های تراشه‌ساز مستقر در این کشور را از صادرات تراشه‌های پیشرفته و فناوری‌های تولید تراشه به شرکت‌های چینی منع می‌کند و دولت چین در پاسخ، استفاده از گوشی‌های هوشمند غیرچینی را در ادارات و شرکت‌های دولتی خود ممنوع کرده است.

🔴 براساس گزارش بلومبرگ، آژانس‌های چینی و شرکت‌های دولتی از کارمندان خود خواسته‌اند که از آوردن گوشی آیفون، گوشی سامسونگ و گوشی‌های هوشمند غیرچینی به محل کار خود خودداری کنند.

🔴 این محدودیت می‌تواند میزان فروش گوشی‌های اپل و سامسونگ را در چین که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان محسوب می‌شود، به‌شدت کاهش دهد.

🔴 پیش از این، تنها چند استان چین، این قانون را اجباری کرده بودند؛ اما اکنون مناطق بیشتری در چین استفاده از گوشی‌های غیرچینی را ممنوع کرده‌اند.

🔴 چین تلاش می‌کند تا از فناوری‌ها و محصولات آمریکایی فاصله بگیرد. دولت این کشور میلیاردها دلار به تحقیقات، توسعه و فناوری‌های تولید نیمه‌هادی تزریق کرده است. هواوی و دیگر شرکت‌های بومی شاهد افزایش فروش گوشی‌های هوشمند بوده‌اند.

🔴 محدودیت اعمال‌شده از سوی چین، در ابتدا شامل آیفون بود؛ اما ظاهراً حالا گوشی‌های سامسونگ هم وارد چارچوب قوانین سختگیرانه‌ی چین شده‌اند.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا