عمومی

مدیرعامل جاجیگا: شرایط اقتصادی اندازه بازار رزرو اقامتگاه را کوچک کرده است

مدیرعامل جاجیگا: شرایط اقتصادی اندازه بازار رزرو اقامتگاه را کوچک کرده است
 
🔴 جدیدترین آمار از حجم بازار رزرو آنلاین اقامتگاه که بابک سهرابی، مدیرعامل پلتفرم جاجیگا، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرده، نشان می‌دهد سهم بازار رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ درصد رسیده است و هنوز عمده سهم، یعنی ۸۲ درصد، از این عرصه به بازار سنتی تعلق دارد.
 
🔴 مدیرعامل جاجیگا در گفت‌وگو با زومیت درباره این آمار این‌طور توضیح می‌دهد: این آمار به‌صورت مشخص مربوط به سال ۱۴۰۲ است و برآورد و پیش‌بینی انجام‌شده برای حجم بازار تا پایان ۱۴۰۲ هم تخمینی است متناسب با وضعیت این بازار در ۹ ماهی که از سال ۱۴۰۲ گذشته است. به‌روز‌بودن این آمار کمک می‌کند که اعداد منتشرشده و پیش‌بینی‌ها و تخمین‌ها معقول‌تر باشد.
 
🔴 همچنین، او برآورد کرده است که حجم بازار رزرو و اجاره اقامتگاه به دو شیوه سنتی و آنلاین تا پایان سال جاری به حدود ۲۰ همت برسد. پیش‌بینی می‌شود از کل این مبلغ، حدود ۳.۴ همت متعلق به پلتفرم‌های آنلاین این حوزه باشد؛ رقمی که بابک سهرابی آن را برای کسب‌وکارهای آنلاین معقول می‌داند:
 
🔴 حجم بازار پلتفرم‌های رزرو آنلاین اقامتگاه درحدود ۱۸ درصد است که به‌نظر من این حجم ۱۸ درصدی با‌توجه‌به شرایطی که در این بازار وجود دارد، عدد معقول و خوبی است.
 
🔴 البته مدیرعامل جاجیگا تأکید می‌کند که در شرایط مطلوب اقتصادی قطعا اندازه بازار رزرو و اجاره اقامتگاه بزرگ‌تر می‌شد و به‌تبع آن، پلتفرم‌ها هم سهم بیشتری پیدا می‌کردند:
 
🔴 مسائل اقتصادی و کاهش قدرت اقتصادی مردم یکی از عواملی است که روی کوچک‌تر‌شدن بازار رزرو اقامتگاه تأثیر می‌‌گذارد، یعنی بازار کلی کوچک‌تر شده است. البته پلتفرم‌های آنلاین با‌ارزشی که ایجاد کرده‌اند، توانسته‌اند از مجموع این بازار سهم بیشتری بگیرند. اگر شرایط اقتصادی مساعد بود، این ارزش بازاری که امروز طبق برآورد ما ۲۰ همت است، می‌توانست حدود ۴۰ همت باشد.
 
گزارش کامل را در سایت زومیت بخوانید: مدیرعامل جاجیگا: شرایط اقتصادی اندازه بازار رزرو اقامتگاه را کوچک کرده است

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا