عمومی

این مدل چینی اپل ویژن پرو با یک‌هفتم قیمت مدل اصلی است

این مدل چینی اپل ویژن پرو با یک‌هفتم قیمت مدل اصلی است

🔴 اپل برای اولین بار در WWDC 2023 از هدست واقعیت ترکیبی «انقلابی» ویژن پرو رونمایی کرد؛ اما تا زمان عرضه‌ی آن در اوایل ۲۰۲۴ با برچسب قیمتی ۳۵۰۰ دلاری‌اش، چینی‌ها فرصت را مغتنم دیده‌اند تا با ساخت یک کپی از ساخته‌ی باارزش‌ترین شرکت جهان، تا حد ممکن درآمد کسب کنند.

🔴 تجربه‌ی استفاده از این مدل نه‌چندان پرو چینی چگونه است؟ سم کول از کانال یوتیوبی Apple Track، در ویدئوی اخیر خود تلاش کرده تا به همین سؤال پاسخ دهد.

🔴 اولین نکته‌ای که سم در برخورد اولیه‌ی خود با این برداشت چینی از هدست اپل متوجه می‌شود، شباهت مثال‌زدنی شکل و نمای کلی آن با مدل اصلی است؛ هرچند که به‌جای استفاده از مواد باکیفیتی چون آلومینیم و شیشه، چینی‌ها برای پایین نگه داشتن قیمت چاره‌ای جز استفاده از پلاستیک در سرتاسر آن نداشته‌اند.

🔴 همچنین، بند‌های استفاده‌شده در مدل کپی، هیچ‌گونه سنخیتی با بند‌های به‌شدت منعطف و راحت ویژن پرو ندارد؛ اما به گفته‌ی این یوتیوبر، استفاده از لنز‌های ظاهراً پنکیک و یک جفت دوربین و سنسورهای لازم به علاوه‌ی یک کنترلر که با سیم به هدست وصل می‌شود، نشان از تلاش مضاعف سازندگان چینی برای ارائه‌ی تجربه‌ای تا حد امکان مشابه به ویژن پرو است.

🔴 برای بررسی بیشتر کارایی هدست، سم پس از وصل شدن به اینترنت توسط وای‌فای داخلی، سری به وبسایت یوتیوب زد؛ با‌ وجود کیفیت نه‌چندان بالای تصویر ارائه‌شده توسط نمایشگر‌های هدست چینی، امکان تغییر سایز پنجره‌ی نمایش ویدئو و همچنین توجه به جزئیات نرم‌افزاری مانند تاریک شدن فضای دورتادور آن، تجربه‌ای قابل قبول را رقم می‌زد.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا