بازی و سرگرمی

معرفی بازی Valorant 🩸 | سیستم مورد نیاز بازی ولورانت

[ad_1]

بازی رایگان ولورانت سال 2020 توسط شرکت بازی‌سازی Riot Games، سازنده عنوان محبوب Leage of Legends، عرضه شد. این بازی در بخش‌های مختلف از جمله منو خرید، اسپری کردن و دقت در هنگام حرکت به CS:GO شباهت دارد و شخصیت‌های آن نیز شبیه به بازی Overwatch هستند. بازی Valorant اولین تجربه Riot Games در سبک “تیراندازی اول شخص” است که طی سال‌های اخیر توانسته است طرفداران بسیاری به‌دست آورد. بازیکنان می توانند برای موفقیت در بازی اقدام به خرید ولورانت پوینت کنند.

گیم‌پلی بازی Valorant

در بازی Valorant دو تیم پنج نفره با شخصیت غیرتکراری برای 24 راند با یکدیگر نبرد می‌کنند. بازیکننان 12 راند در نقش مهاجم هستند و 12 راند نیز در نقش مدافع ظاهر می‌شوند. شما می‌توانید هر راند را با کشتن تمام بازیکنان دشمن پیروز شوید، اما در صورت کار گذاشته شدن اسپایک (همان بمب CS:GO) برای انفجار تیم مهاجم و در صورت خنثی شدن تیم مدافع برنده خواهد شد.

محیط بازی ولورانت هنگام جنگ تیمی
محیط بازی ولورانت هنگام جنگ تیمی

در ابتدای هر راند 30 ثانیه زمان خرید خواهید داشت و در این مدت در فضایی محدود سلاح‌های موردنیاز را تهیه می‌کنید. با پایان زمان خرید تیم حمله‎‌کننده یک دقیقه و چهل ثانیه زمان دارد تا اسپایک را کار بگذارد. پس از فعال شدن اسپایک نیز تیم مدافع باید ظرف 45 ثانیه آن را خنثی کند (مدت زمان لازم برای خنثی کردن اسپایک 7.5 ثانیه است.)

حالت‌های مختلف بازی ولورانت

در حال حاضر بازی ولورانت چهارده مپ دارد که ده مورد برای حالت استاندارد، سه مورد برای حالت دث‌مچ و یک مورد برای تمرین طراحی شده‌اند. بازیکنان می‌توانند حالت‌های مختلف را بازی کنند که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

  • حالت بدون امتیاز

در حالت استاندارد و بدون امتیاز بازی هر تیم سریع‌تر 13 بار در 25 راند کلی برنده شود پیروز نهایی خواهد بود. تیم مهاجم باید اسپایک را در محل بمب‌گذاری قرار دهد و در صورت انفجار موفقیت‌آمیز بازی را می‌برد. همچنین در صورتی که تیم مدافع اسپایک را خنثی کند برنده بازی می‌شود. هر تیم که تمام بازیکنان تیم حریف را بکشد نیز پیروز میدان خواهد بود.

  • حالت اسپایک راش

در حالت اسپایک راش هفت راند زمان دارید تا 4 مرتبه برنده شده و رقابت را پیروز شوید. تمام بازیکنان تیم مهاجم یک اسپایک دارند که هر راند یکی از آن‌ها فعال می‌شود. تفنگ‌ها نیز هر راند به‌طور تصادفی انتخاب می‌شوند و امکان خرید سلاح دیگر وجود ندارد.

  • حالت سوییفت‌پلی

سوییفت‌پلی همان حالت سریع‌تر بازی بدون امتیاز است که در آن ده بازیکن به‌صورت دو تیم مدافع و مهاجم با یکدیگر رقابت می‌کنند. کل مدت بازی 9 راند است و هر تیم که 5 راند را پیروز شود برنده نهایی خواهد بود. این حالت معمولا تنها 15 دقیقه طول می‌کشد که در مقایسه با زمان 40 دقیقه‌ای حالت استاندارد بسیار کمتر است.

در حالت رقابتی همان مسابقه استاندارد را داریم، با این تفاوت که سیستم امتیازدهی نیز اجرا خواهد شد. بازیکنان برای ورود به این حالت از بازی باید حداقل به سطح 20 رسیده باشند. شرکت سازنده در جولای 2020 نوعی حالت رقابتی را معرفی کرد که بازی پس از 24 راند و رسیدن به تساوی تا زمانی که با اختلاف دو راند پیش بیفتند ادامه پیدا می‌کند؛ البته یک سیستم رای‌دهی در این حالت پیش‌بینی شده تا در صورت موافقت همگی بازی با تساوی به اتمام برسد.

شخصیت های بازی ولورانت

بدون شک مهم‌ترین تفاوت بازی Valorant با CS:GO در شخصیت‌پردازی عالی آن است. هرکدام از این شخصیت‌ها ویژگی‌های فیزیکی و قدرت‌های متفاوت دارند و برای یک استراتژی خاص طراحی شده‌اند. در حال حاضر بازیکنان می‌توانند یکی از 22 شخصیت موجود را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که تعدادی از این شخصیت‌ها رایگان هستند اما برای انتخاب بقیه باید هزینه بپردازید.

شخصیت های بازی ولورانت
شخصیت های بازی ولورانت

امکان انتخاب شخصیت تکراری در هر تیم وجود ندارد، اما ممکن است این شخصیت در هر دو تیم مهاجم و مدافع وجود داشته باشد. هرکدام از این شخصیت‌ها:

  1. دو توانایی اصلی دارند که می‌توان آن را در ابتدای راند انتخاب کرد.
  2. یک توانایی خاص دارند که رایگان است و در گذر زمان شارژ می‌شود.
  3. یک قدرت نهایی دارند که پس از پیروزی در یک راند، کشتن حریف، کاشت یا خنثی کردن اسپایک یا جمع‌آوری گوی‌های پراکنده در اطراف نقشه دوباره شارژ خواهد شد (شارژ این قدرت ممکن است چند راند زمان ببرد).

شلیک و تیراندازی بخش اصلی بازی ولورانت است. کشتن بازیکن حریف با تفنگ استاندارد تنها به یک هدشات نیاز دارد، اما اگر به بدن او شلیک کنید تعداد تیرها افزایش پیدا می‌کند. هر شخصیت بازی امکان استفاده از تمام تفنگ‌ها را دارد اما اسلحه خریداری شده در صورت کشته شدن در هر راند از بین می‌رود. تنوع سلاح‌های بازی بسیار زیاد است و شما می‌توانید براساس تفنگ‌های انتخابی استراتژی متفاوتی را دنبال کنید.

سیستم ضدتقلب بازی Valorant

بدون شک دشمن همیشگی بازی‌های رایگان و پرطرفدار چیترها یا متقلبین هستند. خوشبختانه در بازی ولورانت به لطف استفاده از سرویس یکپارچه ضدتقلب در زمان عرضه این مشکل تا حد زیادی رفع شده است. شرکت Riot Games با استفاده از یک سیستم ویژه جلوی هک کردن دیوارها و تقلب در جریان بازی را می‌گیرد. علاوه بر این یک جایزه 25 تا 100 هزار دلاری تعیین شده است که در صورت کشف نقص امنیتی در بازی به افراد پرداخت می‌شود.

زمان تاخیر پایین بازی ولورانت

ویژگی مثبت دیگر بازی Valorant زمان تاخیر پایین آن است. این رقم برای بازیکنانی که از شهرهای بزرگ سراسر جهان به سرور متصل می‌شوند کمتر از 35 میلی ثانیه اعلام شده و در این حالت حتی اگر بازیکن حریف دچار لگ شود حرکات او به خوبی نمایش داده خواهد شد. همچنین بنابر اعلام Riot Games نرخ تیک‌ریت سرورها 128 است تا اکثر بازیکنان در سراسر دنیا بتوانند با کمترین لگ بازی کنند.

سیستم موردنیاز برای بازی ولورانت

بازی Valorant تنها برای PC عرضه شده است و Riot Games سعی کرده همانند LOL آن را طوری طراحی کند که بتوان با ضعیف‌ترین کامپیوترها نیز اجرا کرد. در نتیجه بسیاری از علاقه‌‎مندان می‌توانند با سیستم قدیمی بازی را با کیفیت 30 فریم در ثانیه اجرا کنند.
سخت‌افزار موردنیاز:

  • ویندوز 7/8/10 (64 بیت)
  • 4 گیگابایت رم
  • 1 گیگابایت وی‌رم

حداقل سیستم برای اجرای بازی (30 فریم بر ثانیه):

  • مقدار CPU: Intel i3-370M
  • مقدار GPU: Intel HD 3000

سیستم پیشنهادی (60 فریم بر ثانیه):

  • مقدار CPU: Intel i3-4150
  • مقدار GPU: GeForce GT 730

بهترین سیستم (144+ فریم بر ثانیه):

  • مقدار CPU: Intel i5 4460 (3.2GHz)
  • مقدار GPU: GeForce GTX 1050 Ti

ولورانت یک بازی شوتر اول شخص محبوب است

به‌طور کلی اگر به‌دنبال یک بازی با کیفیت می‌گردید تا زمان خالی خود را با آن پر کنید Valorant یکی از گزینه‌های عالی است. کسانی که ساعت‌ها کانتر استرایک بازی می‌کنند و از انجام بازی Overwatch و بازی‌های شوتینگ لذت می‌برند بدون شک بازی ولورانت را دوست خواهند داشت.

سوالات متداول

بازی Valorant برای چه پلتفرم‌هایی در دسترس است؟

بازی ولورانت در حال حاضر بر روی سیستم عامل های ویندوز قابل اجرا است.

چگونه می‌توان در بازی ولورانت پیشرفت کرد؟

برای پیشرفت در بازی Valorant، باید مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف بازی مانند شلیک، هدف‌گیری و استفاده از توانایی‌ها بهبود ببخشید. همچنین، می‌توانید با تماشای بازی‌های حرفه‌ای و مطالعه مقالات و راهنماهای آموزشی، دانش خود را در مورد بازی افزایش دهید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا