عمومی

سیستم عامل HyperOS شیائومی رسماً معرفی شد؛ سبک‌تر از iOS سریع‌تر از اندروید

[ad_1]

شیائومی امروز به‌صورت رسمی از سیستم عامل HyperOS رونمایی کرد که روی دستگاه‌های بسیار زیادی از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نصب می‌شود. غول چینی با معرفی این سیستم عامل اعلام کرد که قصد دارد یک اکوسیستم یکپارچه برای محصولات خود ایجاد کند.

شیائومی سیستم عامل انعطاف‌پذیر و قابل‌دسترسی را ارائه کرده است، زیرا می‌توان آن را روی دستگاه‌هایی با حداقل 64 کیلوبایت و حداکثر 24 گیگابایت نصب کرد. با این وجود، طبق ادعا شیائومی بیش از 200 دستگاه می‌توانند از آن پشتیبانی کنند.

نکته قابل‌توجه دیگری که باید به آن اشاره کرد، حجم سیستم عامل HyperOS شیائومی است. همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، این سیستم عامل فقط 8.75 گیگابایت از فضای گوشی شما را اشغال خواهد کرد که با این وجود از رقبای خود مانند iOS نیز سبک‌تر است.

غول چینی همچنین ادعا کرده که HyperOS از اندروید سریع‌تر است. طبق ادعای این شرکت، در گوشی‌های بالارده میانگین تاخیر برای وظایف مهم 13.2 درصد کمتر شده و در بهترین حالت به 70.3 درصد می‌رسد.

شیائومی همچنین اپ Gallery سیستم عامل خود را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز کرده است تا مانند گوشی‌های پیکسل گوگل کاربران بتوانند تصاوی خود را ویرایش یا اصلاح کنند. تصویری از Control Centre این سیستم عامل نیز در طول رویداد شیائومی نمایش داده است که تقریباً مانند ترکیب MIUI و iOS به نظر می‌رسد.

ویژگی قابل‌توجه دیگر این سیستم عامل HyperMind نام دارد که در حال حاضر به‌صورت بتا منتشر شده است و یک فریم‌ورک برای لوازم خانگی هوشمند محسوب می‌شود. HyperMind همچنین یک دستیار نیز می‌تواند باشد و وظایفی مانند خاموش‌کردن چراغ‌های منزل یا پخش‌کردن موسیقی و تهویه هوای خانه را انجام دهد.

به گفته شیائومی، HyperOS از 13 سال پیش و زمان ایجاد MIUI در حال تکامل بوده است، اما تحقیق‌و‌توسعه فعال روی ان از 7 سال پیش آغاز شده است. این سیستم عامل از دسامبر 2023 برای گوشی‌های چینی منتشر خواهد شد و نسخه جهانی آن در سه‌ماهه اول 2024 منتشر می‌شود.

در حال به‌روزرسانی…

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا