کامپیوتر و سخت افزار

ایسوس اولین کارت گرافیک Ampere میان رده با کانکتور 12VHPWR را عرضه می کند

[ad_1]

به نظر می‌رسد که محبوبیت کانکتور برق 12+4 پین در حال افزایش است و به کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر نیز سرایت کرده است. بله، دقیقا همان کانکتوری که حواشی زیادی پیرامون خود به راه انداخته است. شاید به همین دلیل، ایسوس طراحی قدیمی خود را بر اساس سری محصولات RTX 3060 Ti تغییر داده است تا بتواند کانکتور 12VHPWR را در آن جای دهد. به این ترتیب، این اولین کارت گرافیک Ampere میان رده شناخته شده‌ای است که از کانکتور 12VHPWR استفاده می‌کند.

پنج نکته مهم در نصب کابل 12VHPWR – PCIe 5.0 16-PIN

کارت گرافیک ایسوس RTX 3060 Ti ATS V2 با حافظه GDDR6X و کانکتور 12VHPWR

حتی خود انویدیا نیز نسخه RTX 30 Founders Edition خود را با یک کانکتور 12 پین عرضه کرده بود که می‌توانست چندین کابل استاندارد 8 پین را جایگزین کند و در عین حال تامین وات بالاتری را تضمین کند. با عرضه RTX 3090 Ti، انویدیا یک کانکتور برق جدید به نام 12VHPWR را انتخاب کرد که درواقع نمونه تکامل یافته کانکتور 12 پین مذکور با گنجاندن 4 پین داده و پشتیبانی از منبع تغذیه بیشتر بود.

کارت گرافیک RTX 3060 Ti نیز با یک کانکتور برق 8 پین وارد بازار شد که برای تامین برق تا 225 وات از جمله برق کانکتور PCIe کافی است. مدل اصلی (12 گیگابایت) دارای TDP 200 وات است، بنابراین برای کار در این محدوده خوب است. بنابراین، تغییر به کانکتور 12VHPWR ضروری چندان نبود، اما این دقیقا همان چیزی است که برای سری انحصاری چین RTX 3060 Ti ATS/Megalodon رخ داد.

گرافیک Ampere کانکتور 12VHPWR

اولین عکسی که نسخه جدید مدل ATS را نشان می‌دهد در رسانه‌های اجتماعی چینی منتشر شده است و به وضوح می‌توان این کانکتور جدید 12VPHWR را در آن مشاهده کرد. جالب اینجاست که ایسوس قبلاً کارت گرافیک RTX 3060 (غیر Ti) ATS V2 خود را عرضه کرده بود، اما به طراحی قدیمی 8 پین بسنده کرده بود. چرا ایسوس مدل Ti را با مدل GDDR6X به روز کرد؟ مشخص نیست! اما بدون شک این اولین پردازنده گرافیکی میان رده Ampere است که از این فرمول استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز