کامپیوتر و سخت افزار

پردازنده مرکزی AMD Ryzen 5 7500F این هفته عرضه می شود

[ad_1]

درواقع یک خرده فروش کره‌ای ادعا می‌کند که AMD در این هفته یک پردازنده مرکزی جدید 6 هسته‌ای را عرضه خواهد کرد. به نظر می‌رسد محصول یک پردزانده مرکزی 6 هسته‌ای جدید از AMD باشد، که ممکن است فاقد یکی از رایج‌ترین ویژگی‌های CPU های سری AM5 باشد، به عبارتی اولین پردازنده AM5 بدون گرافیک یکپارچه RDNA2. با توجه به شواهد، این پردازنده مرکزی که قرار است در روزهای آینده عرضه شود AMD Ryzen 5 7500F خواهد بود.

گیگابایت پردازنده مرکزی معرفی نشده AMD Ryzen 7 5700 را لیست کرد

دیگر خبری از گرافیک یکپارچه نیست

بر اساس اولین اطلاعاتی که به صورت عمومی در دسترس است، این پردازنده مرکزی واقعاً 6 هسته دارد و باید حدود 100 مگاهرتز کندتر از Ryzen 5 7600 باشد که همان تعداد هسته را ارائه می‌دهد. این CPU قبلاً در وب سایت PugetBench ظاهر شده است که بر روی مادربرد X670E و همراه با حافظه رم DDR5-4800 کار کرده است.

عرضه Ryzen 5 7500F

ضمن اینکه عدم پشتیبانی از پردازنده گرافیکی یکپارچه منجر به تغییراتی در سومین چیپلت موسوم به IOD شده است. برای این نسل از پردازنده‌های مرکزی رومیزی AMD Ryzen، این شرکت زیرسیستم GPU یکپارچه را در این چیپلت به جای کاشی های محاسباتی قرار داده است. در گذشته پردازنده مرکزی دسکتاپ AMD Ryzen فاقد پشتیبانی iGPU بودند، البته به جز سری G مبتنی بر سیلیکون‌های APU موبایل.

بر اساس آنچه که از خبرها و گزارش‌ها تا به این لحظه به دست آمده است، قیمت این پردازنده تقریباً 10 دلار کمتر از Ryzen 5 7600 است که در ابتدا با قیمت 229 دلار عرضه شد و به تازگی به 219 دلار کاهش یافته است.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز