کامپیوتر و سخت افزار

اولین عکس از پردازنده اینتل Xeon Granite Rapids-SP لو رفت

[ad_1]

یک افشاکننده مشهور سخت افزار به نام @momomo_us اولین عکس ها از پردازنده مرکزی نسل بعدی اینتل، یعنی Xeon Granite Rapids-SP را به اشتراک گذاشته است. البته سوکت LGA-4710 که این پردازنده‌ها برای آن طراحی شده‌اند را نباید با LGA-7529 اشتباه گرفت.

اولین عکس ها از پردازنده مرکزی سرور اینتل Granite Rapids-AP

نگاهی به نسل بعدی پردازنده‌های اینتل سری Xeon

سوکت کوچک‌تر LGA-4170 می‌تواند در نهایت به سری «مصرف کننده/ایستگاه کاری» معروف به Xeon WS را پوشش دهد، اما با این حال اینتل تا کنون هیچ کدام از این موارد را تأیید نکرده است. مجموعه ایستگاه‌های کاری فعلی که به نام Sapphire Rapids-WS شناخته می‌شود و به عنوان سری Xeon W3400/2400 مستقر شده‌اند، احتمالا در اوایل سال آینده میلادی به روز می‌شوند.

عکس پردازنده اینتل Xeon Granite Rapids-SP

با توجه به عکس به اشتراک گذاشته شده از پردازنده Xeon Granite Rapids-SP، اینتل در حال حاضر در حال ارزیابی دو طرح IHS (یکپارچه گرما پخش کننده) برای پردازنده‌های LGA-4170 خود است که ظاهراً یکی از آنها رویکرد طراحی مشابهی با پردازنده های AMD AM5 معروف به “Raphael” یا سری Ryzen 7000 دارد.

در راستای همین لو رفتن اطلاعات، افشاگر دیگری به نام YuuKi-AnS نیز فاش کرده است که چنین سوکتی برای پلتفرمی به نام Beechnut City که از پردازنده های GNR-SP پشتیبانی می‌کند، ذکر شده است. Intel Beechnut City یک پلتفرم دو سوکت برای Granite Rapids، پردازنده‌های مرکز داده آینده اینتل مبتنی بر معماری Granite Rapids-SP است.

عکس پردازنده اینتل Xeon Granite Rapids-SP

با توجه به اسلاید منتشر شده، این پلتفرم تا 350 وات TDP و تا 8 کانال حافظه DDR5 تا 6400 MT/s را پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر از آن به عنوان “وسیله نقلیه اعتبار سنجی اصلی” استفاده می‌شود که تغییرات عمده‌ای را در مقایسه با پلت فرم Eagle Stream که با رنگ سبز مشخص شده است، ایجاد می‌کند. قبل از اینکه Granite Rapids سال آینده عرضه شود، اینتل هنوز پلتفرم نسل پنجم Xeon خود به نام Emerald Rapids را راه‌اندازی نکرده است که از همان پلتفرم نسل چهارم Xeon Sapphire Rapids پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز