موبایل و فناوری

آیفون 15 احتمالاً برای یکپارچگی بهتر با ویژن پرو، تراشه UWB را ارتقا می‌دهد

[ad_1]

اپل چند هفته پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود رسماً از هدست ویژن پرو پرده برداشت و قرار است آن را در اوایل سال 2024 روانه بازار آمریکا کند. حالا گزارشی تازه می‌گوید این شرکت در سری آیفون 15 از تراشه‌های پیشرفته‌تری استفاده خواهد کرد تا به یکپارچه‌سازی هرچه بیشتر اکوسیستم خود برای میزبانی از این هدست کمک کند.

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس امور اپل در مطلبی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که اپل به‌شدت مشغول ارتقای مشخصات سخت‌افزار آیفون‌ها برای ایجاد اکوسیستمی مناسب پیرامون هدست ویژن پرو است. او نوشت: «این اکوسیستم یکی از مؤلفه‌های کلیدی موفقیت برای ویژن پرو است و شامل یکپارچگی با سایر محصولات سخت‌افزاری اپل می‌شود و قطعاتی مثل وای‌فای و UWB در آن نقش دارند.»

نخستین گام در این مسیر ظاهراً ارتقای تراشه Ultra Wideband در آیفون 15 خواهد بود. به گفته مینگ-چی کو، آیفون 15 احتمالاً از یک نسخه جدید از این تراشه بهره خواهد گرفت که بهینه‌تر و قابل اطمینان‌تر خواهد بود.

اپل ویژن پرو

تراشه UWB در آیفون 15 با فرایند جدیدی تولید می‌شود

کو می‌گوید: «آیفون 15 احتمالاً از نظر مشخصات UWB ارتقا می‌یابد و این تراشه به‌جای فرایند 16 نانومتری، با فرایند 7 نانومتری ساخته می‌شود تا برای تعاملات نزدیک قدرت بالاتر و مصرف انرژی کمتری داشته باشد.»

تراشه «فوق پهن‌باند» U1 اولین‌بار در آیفون 11 معرفی شد و از آن زمان تاکنون در همه گوشی‌های این شرکت حضور داشته است. این تراشه در ایرتگ، اپل واچ سری 6 به بعد، هوم‌پاد مینی، نسل دوم هوم‌پاد اصلی و کیس شارژر آخرین نسل ایرپاد پرو هم وجود دارد.

اپل برای کارهای مختلفی از UWB استفاده می‌کند و کو معتقد است که نسخه ارتقایافته تراشه U1 قابلیت‌هایی مثل Find My ،Handoff ،AirDrop و غیره را بهبود می‌دهد.

این تحلیلگر مشهور همچنین می‌گوید آیفون سال آینده یعنی آیفون 16 احتمالاً اولین گوشی اپل خواهد بود که از وای‌فای 7 بهره می‌برد. این فناوری هم به یکپارچه‌سازی محصولات کوپرتینویی‌ها در یک شبکه و بهبود تجربه اکوسیستم اپل کمک خواهد کرد.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا