کامپیوتر و سخت افزار

سری کارت گرافیک های گیگابایت GeForce RTX 4070 Ti AORUS WaterForce

[ad_1]

کارت گرافیک‌هایی که در تصویر بالا هستند هنوز منتشر نشده‌اند، اما پیش از این رندرهایی از این کارت‌های جدید منتشر شده است. گیگابایت در حال برنامه‌ریزی برای معرفی دو کارت گرافیک AORUS WaterForce Xtreme و AORUS WaterForce Xtreme WB (waterblock) برای پردازنده‌های GeForce RTX 4070 Ti است که هر دو محصول از خنک کننده مایع استفاده می‌کنند.

کارت گرافیک ایسوس مدلTUF Gaming GeForce RTX 4060 Ti  نقطه عطف دنیای گیمینگ

آماده برای اتصال به لوپ خنک کننده مایع

همانطور که از نام آن پیداست، دومی دارای یک بلوک از پیش نصب شده است که به یک لوپ مایع موجود در سیستم نیاز دارد. این یک راه حل عالی برای کسانی است که می‌خواهند به سادگی مدل کارت گرافیک خود را ارتقا دهند، اما در عین حال دوست ندارند با نصب یک بلوک آب، ضمانت کارت گرافیک خود را باطل کنند.

کارت گرافیک گیگابایت AORUS RTX 4070 Ti WaterForce Xtreme:

گرافیک گیگابایت RTX 4070 Ti AORUS WaterForce
گرافیک گیگابایت RTX 4070 Ti AORUS WaterForce

کارت گرافیک گیگابایت AORUS RTX 4070 Ti WaterForce Xtreme WB:

گرافیک گیگابایت RTX 4070 Ti AORUS WaterForce
گرافیک گیگابایت RTX 4070 Ti AORUS WaterForce

کسانی که ترجیح می‌دهند از لوپ‌های مایع سفارشی در سیستم‌های خود استفاده نکنند، همچنان می‌توانند نسخه غیر WB را انتخاب کنند که با یک راه‌حل خنک‌کننده کامل All-in-One به همراه خود عرضه می‌شود. البه این اولین AORUS WaterForce در سری RTX 40 نیست، زیرا گیگابایت نمونه‌هایی را برای مدل‌های RTX 4090 و RTX 4080 معرفی کرده است. نکته جالب این است که طراحی هر کدام از کارت‌ها با همدیگر کمی متفاوت است و RTX 4070 Ti نیز از این قاعده مستثنی نیست. کارت جدید مبتنی بر AD104 دارای یک رادیاتور کوچکتر است که دیگر 360 میلی متر نیست بلکه 240 میلی متر است.

با نگاهی دقیق‌تر، متوجه می‌شویم که خنک کننده RTX 4070 Ti در واقع از سری RTX 30 قرض گرفته شده است. پوشش تقریباً مشابه سری RTX 3080 است، اما برخی تغییرات آشکار در PCB (که اکنون دارای کانکتور برق 16 پین است) و این واقعیت که RTX 4070 Ti AORUS به کانکتورهای نمایشگر استاندارد مجهز شده است، نیز به چشم می‌خورد. مدل‌های نسل آخر اتصال نمایشگر ارتقا یافته با HDMI/DisplayPort اضافی برای هدست‌های واقعیت مجازی ارائه می‌دهند.

متاسفانه گیگابایت هنوز قیمت، مشخصات فنی دقیق یا تاریخ عرضه کارت‌های AORUS WaterForce RTX 4070 Ti خود را تایید نکرده است.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز