هوش مصنوعی

چگونه برای مودم ایرانسل اینترنت بخریم؟

[ad_1]

مودم ایرانسل یکی از انواع مودم‌ها است که امکان اتصال اینترنتی را برای کاربران ایرانسل فراهم می‌کند. مودم‌های ایرانسل در انواع مختلفی هستند و برای استقاده از آن‌ها باید اینترنت یا بسته اینترنتی تهیه کنیم. اما سوال این است که چگونه برای مودم ایرانسل اینترنت بخریم؟

آیا خرید اینترنت برای انواع مودم‌های ایرانسل متفاوت است؟ بهترین راه خرید اینترنت و شارژ ایرانسل برای مودم چیست؟ اگر شما نیز از کاربران مودم ایرانسل هستید، تا انتها این مطلب را دنبال کنید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

انواع مودم‌های ایرانسل

قبل از آنکه به سراغ نحوه شارژ کردن یا خرید اینترنت ایرانسل برویم، بد نیست انواع مودم‌های ایرانسل را بشناسید. مودم‌های ایرانسل جدا از مدل شرکتی آن‌ها، در دو نوع  بی‌سیم و باسیم هستند. البته برخی از مودم‌ها نیز ترکیبی از مدل بی‌سیم و باسیم هستند. مودم‌های بی‌سیم همان مودم‌های همراه و مودم‌های باسیم نیز همان مودم‌های ثابت هستند.

‌مودم‌های بی‌سیم، بدون سیم یا کابل هستند و عمدتا از طریق سیمکارت‌، ارتباط اینترنتی را به وجود می‌آورند. اما مودم‌های باسیم از طریق کابل به دستگاه از جمله لپ تاپ و کامپیوتر وصل می‌شوند. یک نکته مهم در رابطه با اتصال اینترنتی از طریق مودم ایرانسل این است که اتصال به انواع مودم‌های ایرانسل مستلزم آن است که منطقه شما تحت پوشش ایرانسل قرار داشته باشد.

روش‌های خرید اینترنت برای مودم ایرانسل

برای شارژ اینترنت ایرانسل ابتدا باید بدانید که سیمکارت شما کدام نوع از سیمکارت ایرانسل است. به مانند مودم‌ها، سیمکارت‌های ایرانسل نیز از دو نوع هستند. سیم‌کارت‌های همراه که سیمکارت‌های ۴G و ۴٫۵G نیز نامیده می‌شوند و از نسل جدید سیم‌کارت‌های ایرانسل هستند و سیمکارت‌های ثابت.

سیم‌کارت‌های همراه، قابل استفاده در هر دو مودم ثابت و همراه هستند. البته از این سیمکارت‌ها می‌توان در گوشی همراه نیز استفاده کرد. در این شرایط، علاوه بر اینترنت می‌توانید از قابلیت تماس تلفنی سیمکارت نیز استفاده کنید. اما سیمکارت‌های نوع ثابت تنها برای مودم‌های ثابت قابل استفاده هستند. معمولا این نوع مودم‌ها و سیمکارت‌ها برای سازمان‌ها و یا محل کار استفاده می‌شوند.

خرید اینترنت برای سیمکارت‌های ثابت

روش‌های خرید برای سیمکارت‌های ثابت ایرانسل نیز عبارتند از:

 

اپلیکیشن ایرانسل من

برای خرید اینترنت از ایرانسل من، ابتدا باید اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود کنید. برای دانلود می‌توانید به صفحه ایرانسل مراجعه کنید. بعد از دانلود، باید اپلیکیشن را نصب کنید و حساب کاربری خود را فعال کنید. منظور از فعال کردن حساب کاربری، ثبت‌نام در اپلیکیشن است.

 بعد از ثبت نام و ورود به حساب کاربری، شماره سیمکارت خود را که در داخل مودم قرار دارد در قسمت خرید وارد کنید. در این مرحله چندین گزینه از جمله خرید شارژ، خرید اینترنت و… نمایش داده می‌شود.

شما باید خرید اینترنت و مقدار حجم و مدت زمان آن را مشخص کنید. بعد از این مرحله، اینترنت سیمکارت شما فعال می‌شود. لازم به توضیح است که مرحله وارد کردن شماره تلفن فقط برای بار اول الزامی است. بعد از آن، شماره تلفن در اپلیکیشن ثبت می‌شود.

نکته: با وارد شدن به سایت ایرانسل می‌توانید نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من را به صفحه اصلی موتور جستجوی خود اضافه کنید. نحوه اضافه کردن نسخه وب اپلیکیشن، در صفحه این سایت توضیح داده شده است.

استفاده از کدهای USSD

کدهای دستوری یکی از راه‌های آسان برای استفاده از خدمات شرکت‌های اپراتور و سایر سازمان‌ها است. در رابطه با خرید بسته اینترنت یا شارژ ایرانسل نیز کدهای زیادی وجود دارد. اما دو کد وجود دارد که بیش از سایر کدها از نظر امنیتی اعتبار دارند. این دو کد عبارتند از:

*۷#

اگر کد *۷# را در گوشی خود اجرا کنید، در مرحله اول از شما شماره تلفن یا سیمکارتی که می‌خواهید آن را شارژ کنید، درخواست می‌شود. بعد از وارد کردن شماره سیمکارت، چندین گزینه برای شما نمایش داده می‌شود.

یکی از این گزینه‌ها، اینترنت یا خرید اینترنت است. با انتخاب اینترنت، نوع سیمکارت شما (ایرانسل، همراه لول و…) نیز نمایش داده می‌شود. در این قسمت بعد از انتخاب ایرانسل، نوع بسته اینترنتی اعم از روزانه، هفتگی، یکماهه و… را مشخص کنید. در نهایت بعد از پرداخت هزینه بسته اینترنتی، سیمکارت مودم شما فعال می‌شود.

*۵۵۵#

  روند خرید بسته اینترنتی از کد *۵۵۵# نیز مانند کد *۷# است. یعنی بعد از وارد کردن یا ثبت شماره سیمکارت و نوع اپراتور، باید مقدار حجم و مدت زمان بسته اینترنتی را تعیین کنید و در نهایت با پرداخت هزینه آن، اینترنت سیمکارت را فعال نمایید.

نسخه وب ایرانسل

خرید از نسخه وب ایرانسل نیز ار دیگر روش‌های فعال کردن بسته اینترنت مودم ایرانسل است. برای این کار باید وارد سایت ایرانسل شود. سپس گزینه خرید بسته را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، لازم است شماره سیمکارت خود را وارد کنید.

بعد از وارد کردن شماره سیمکارت یک کد تائیدی به سیمکارت یا ایمیل شما ارسال می‌شود. البته انتخاب ارسال کد به ایمیل یا سیمکارت با خود شما است.

با وارد کردن کد، بسته‌های مختلف اینترنت بر اساس مدت زمان و حجم آنها برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب یکی از بسته‌ها و پرداخت هزینه آن، سیمکارت خود را به راحتی شارژ کنید. 

 

خرید اینترنت برای سیمکارت‌های همراه مودم ایرانسل

خرید بسته اینترنتی برای سیمکارت‌های همراه نیز دقیقا مانند روش‌های خرید بسته اینترنتی برای سیمکارت‌های  ثابت است. یعنی هیچ روش متفاوتی برای خرید بسته اینترنت برای این دو سیمکارت وجود ندارد.

فقط در برخی از روش‌های خرید ممکن است نوع سیمکارت شما از نظر دائمی یا اعتباری بودن و نیز نوع ثابت یا همراه آن پرسیده شود. البته بسته‌های اینترنت ایرانسل به اشکال مختلفی هستند. یکی از این نوع بسته‌ها، بسته اینترنت چند کاربره است. یعنی امکان استفاده از همزمان از آن بسته در مکان‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف وجود دارد.

سخن نهائی: سایر روش‌های خرید بسته اینترنت

در حال حاضر امکان خرید بسته اینترنت و یا شارژ ایرانسل از سایت‌ها و یا از طریق کدهای دستوری مختلف نیز وجود دارد. اما توصیه ما این است که اولویت خرید خود را از روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم قرار دهید.

اگر به هر دلیلی مجبور شدید از سایت دیگری غیر از سایت معرفی شده در این مطلب خرید کنید، حتما پیش از خرید از اعتبار و امن بودن آن سایت مطمئن شوید. در مورد کدهای دستوری نیز بهتر است تا قبل از اطمینان از امن بودن کد دستوری، از آن خرید نکنید.

برخی از همراه بانک‌ها نیز ممکن است خدمات مربوط به خرید بسته اینترنتی را ارائه دهند. خرید از اپلیکیشن‌های بانکی نیز می‌تواند روش مطمئنی برای خرید بسته اینترنت باشد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا