عمومی

ماکروگرافی های زیبا از حشرات

عکاسی ماکرو یا بزرگ‌نمایی بهترین شیوه و تکنیک برای عکسبرداری از سوژه‌های بسیار کوچک است. این شیوه ماکروگرافی (Macrography) نیز نامیده می‌شود. عکاسی ماکرو در اصل نوعی عکاسی از نمای نزدیک است. یک تصویر ماکرو تصویری است که اندازه سوژه در آن روی نگاتیو یا گیرنده تصویر (Image Sensor) به اندازه معمول آن در طبیعت یا بزرگ‌تر از آن باشد. برای انجام عکسبرداری به شیوه ماکرو نیازمند تجهیزات خاص و ویژه‌ای هستیم که از آن جمله می‌توان به لنزهای مخصوص اشاره کرد.

لنزهای مناسب برای عکاسی ماکرو معمولا به صورتی خاص طراحی شده‌اند تا بدون هیچ مشکلی و تا حدامکان به سوژه نزدیک شده و در عین حال تغییری نیز در شکل تصویر ایجاد نکنند. این روزها دوربین‌های عکاسی بویژه انواع دیجیتالی خود از گزینه‌هایی مرتبط با عکاسی ماکرو بهره می‌برند که کار را بسیار ساده‌تر کرده و در عین حال چیزی از زیبای و قدرت اعجاز این شیوه عکاسی نکاسته است.

عکاسی ماکرو دیدی تازه به جهان پیرامون ماست و آن چیزهایی را که تاکنون از دید بشر پنهان مانده به شکلی واضح‌تر عیان کرده نشان می‌دهد. این فناوری اعجاب برانگیز بوده و همان چیزی است که هر عکاسی می‌بایست امتحان کند. بدین صورت یک عکاس حرفه‌ای که هنوز این وادی را نیازموده ناگهان خود را در جهانی مملو از شگفتی خواهد یافت که قطعا تا مدتی او را تحت تاثیر قرار داده و مسحور می‌نماید.

در ادامه این مطلب تعدادی عکس دیدنی که بااین شیوه تهیه شده‌اند را برای شما عزیزان آماده کردیم که قطعا الهام بخش شما بوده و تشویق‌تان خواهد کرد که خود نیز دست به کار شده و عکاسی بزرگ‌نمایی را حتی برای یک بار هم که شده امتحان کنید. صرفنظر از اینکه موضوع عکاسی شما گلبرگ‌های گل باشد یا دنیای حشرات، مسئله در این نکته خلاصه می‌شود که هر چیزی اکنون ارزش نگاهی از نمای نزدیک را خواهد داشت. از مشاهده تصاویر لذت برده و فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های‌تان را با ما هم در میان بگذارید.

ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات ماکروگرافی های زیبا از حشرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا