بازی و سرگرمی

سبک بتل رویال+بازی های بتل رویال+جزییات+نکات

[ad_1]

بازی‌های ویدئویی در سبک‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. یکی از این سبک‌ها که در حال حاضر پرطرفدارترین سبک بازی جهان می‌باشد، سبک بتل رویال است. امروزه در همه پلتفرم‌های گیمینگ و حتی تلفن‌های همراه، بازی‌های سبک بتل رویال حرف اول را می‌زنند. عناوین پرطرفداری همچون پابجی و کالاف دیوتی از بازی‌های این سبک هستند. اگر می‎‌خواهید با ویژگی‌ها، روند و برترین عناوین سبک بتل رویال آشنا شوید، ما را در این مطلب همراهی کنید.

سبک بتل رویال چیست؟

معادل فارسی بتل رویال (battle royale)، نبرد بقا است. همان‌طور که از نام این سبک می‌توان حدس زد، باید در این‌گونه بازی‌ها تلاش کنید که تا جایی که ممکن است، زنده بمانید. در تمامی بازی‌های سبک بتل رویال آخرین نفری که زنده بماند، برنده بازی است. بازی‌های سبک نبرد بقا عموما با بازی‌‌های شوتر و استراتژیک ترکیب می‌شوند و میدان نبرد هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کنند. در واقع مساله زنده‌ماندن در اولی‌ات نیست. بلکه باید رقبای خود را از بین ببرید تا تنها خودتان زنده بمانید. بتل رویال یک درام هیجان‌انگیز و کمی تلخ است که فیلم‌ها و داستان‌های بسیاری بر اساس آن تولید شده‌اند.

روند بازی‌های سبک بتل رویال

بازی‌های سبک بتل رویال را می‌توان به سه مرحله فرود، غارت و بقا تقسیم کرد. فرود آمدن اولین قدم در بازی‌های سبک نبرد بقا است. در واقع بازیکنان خودشان تصمیم می‌گیرند که در کدام منطقه از مپ فرود بیایند. این فرود با توجه به شناخت قبلی از محیط بازی انجام می‌شود. بعد از فرود باید به سراغ غارت تجهیزات جنگی بروید. در بیشتر بازی‌های سبک نبرد بقا، بازیکنان در ابتدا که بر روی زمین فرود می‌آیند سلاحی ندارند و باید در محیط بازی به دنبال تجهیزات جنگی باشند.

زمانی که بازیکنان باید به سراغ غارت تجهیزات بروند، می‌توان آن‌ها را در حالی که سراسیمه به دنبال لوت هستند، مشاهده کرد. سلاح‌ها و تجهیزات جنگی که به‌اصطلاح لوت نامیده می‌شوند، در بیشتر مواقع، موقعیتی غیرقابل‌پیش‌بینی دارند که باید آن را حدس زد.

بعد از جمع‌آوری سلاح و تجهیزات جنگی باید به نبرد بروید. البته اگر شما هم این کار را نکنید سایر بازیکنان به سراغ شما می‌آیند. با یک استراتژی کارآمد و دقت در استفاده از سلاح‌ها می‌توانید رقبای خود را یکی پس از دیگری از بین ببرید و با کمی احتیاط تا انتهای بازی، سلامت باقی بمانید. در آخر بازیکنی که بتواند به تنهایی زده بماند، برنده میدان نبرد است. سایر بازیکنان نیز به ترتیب در پشت سر این بازیکن قرار خواهند گرفت.

ویژگی‌ بازی‌های سبک بتل رویال

وقتی که از بازی‌های نبرد بقا صحبت می‌شود، افکار گیمرها به سمت استفاده از سلاح‌ها و تلاش برای بقا می‌رود. اما باید بدانید که ویژگی‌های بازی‌های بتل رویال تنها به جمع‌آوری سلاح از روی زمین و کشتن رقبا ختم نمی‌شود. در ادامه با چند ویژگی مشترک در تمامی بازی‌های سبک نبرد بقا آشنا می‌شویم.

منطقه امن (safe zone)

در تمامی بازی‌های سبک بتل رویال می‌توانید منطقه امنی را بر روی نقشه بازی مشاهده کنید که به‌مرورزمان کوچک و کوچک‌تر می‌شود. بازیکنان باید برنامه خود را طوری تنظیم کنند که خارج از این محدوده قرار نگیرند. اگر از منطقه امن بازی خارج شوید، سلامت کاراکتر شما کاهش پیدا می‌کند و احتمالا از بازی حذف خواهید شد.

سرعت کوچک شدن این منطقه در ابتدا خیلی زیاد نیست، اما پس از گذشت مدتی افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. هدف از طراحی منطقه امن، قرار دادن بازیکنان در مقابل یکدیگر است. اگر این ویژگی در بازی‌های بتل رویال وجود نداشت، بازیکنان می‌توانستند ساعات بسیاری را در محیط بازی قایم شوند و در نتیجه بازی روند خسته‌کننده‌ای را طی می‌کرد.

اهدای جان دوباره

در بیشتر بازی‌های سبک نبرد بقا قابلیت اهدای جان دوباره وجود دارد. اهدای جان دوباره تنها در حالتی ممکن است که بازی را به‌صورت گروهی یا دونفری اجرا کنید. در چنین حالتی اگر یکی از اعضای تیم آسیب ببیند و به‌اصطلاح ناک داون شود، هم‌گروهی می‌تواند به کمک او بیاید و از قابلیت اهدای جان دوباره استفاده کند. بعد از اهدای جان، سلامت بازیکن همچنان پایین خواهد بود و لازم است که از آیتم‌های افزایش جان و سلامت استفاده شود. در برخی از بازی‌ها حتی این امکان وجود دارد که بازیکنان هم‌گروهی‌های مجروح خود را حمل کنند و به مناطق امن بروند.

خرید درون بازی و شخصی‌سازی کاراکترها

در بازی‌های سبک بتل رویال می‌توانید در هر راند از بازی 30 تا 100 بازیکن را مشاهده کنید که شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. در چنین شرایطی می‌توانید با استفاده از امکان خرید درون بازی و شخصی‌سازی کاراکترها این شباهت را از بین ببرید و ظاهر خاصی را در میدان نبرد ایجاد کنید که بازیکنان دیگر به آن دسترسی ندارند. معمولا در بازی‌های بتل رویال می‌توان اسکین کاراکتر، پوسته اسلحه و بسیار دیگر از اقلام ظاهری پرمیوم را خرید و آن‌ها را شخصی‌سازی کرد.

برترین بازی‌های battle royale کدام‌ عناوین هستند؟

اگر می‌خواهید تجربه فوق‌العاده‌ای از بازی‌های بتل رویال کسب کنید، باید به سراغ پرطرفدارترین آثار این سبک بروید. همان‌طور که گفته شد پابجی و کالاف دیوتی موبایل از پرطرفدارترین آثار این سبک هستند. سایر عناوین پرطرفدار و موفق این سبک نیز، عبارت‌اند از:

  • ایکس لجندز (Apex Legends)
  • فورت نایت (Fortnite)
  • فال گایز (Fall Guys)
  • گارنا فری فایر (Garena Free Fire)
  • اسپل بریک (Spellbreak)

برای بقای خود بجنگید و تجربه‌ مهیجی از گیم داشته باشید

اگر به دنبال بازی‌های سرگرم‌کننده و مهیج هستید، بازی‌های سبک بتل رویال می‌توانند گزینه‌هایی مناسب برای شما باشند. با پیشرفت‌ شبکه‌های ارتباطی و ادغام سبک‌های مولتی پلیر آنلاین و شوتر با سبک بتل رویال، می‌توان انتظار داشت که محبوبیت این بازی‌ها افزایش پیدا کنند. امروزه پر فروش‌ترین بازی‌ های جهان، همواره از بازی‌های سبک بتل رویال هستند. در بازی‌های این سبک می‌توانید برای بقای خود بجنگید و تجربه‌ مهیجی از دنیای گیم داشته باشید.

سوالات متداول


سبک بتل رویال بازی کال اف دیوتی چگونه است؟

بازی کالاف دیوتی به گونه‌ای طراحی شده است که در آن بازیکنان برای رسیدن به اهداف خود، هیجان و استرس زیادتری را تجربه خواهند کرد. برخلاف بسیاری از بازی‌هایی که در این سبک طراحی شده‌اند، کسب مقاوم اول تنها محرک در این بازی نیست. بلکه وجود قرارداد مینی گیم و گولاگ در این بازی سبب شده است که بازیکن تجربه ارزشمندی از بازی کردن در کال اف دیوتی کسب کند. در این بازی دسترسی به انواع وسایل نقلیه و اسلحه‌ها برای شما امکان‌پذیر است.


بهترین بازی‌های سبک بتل رویال کدام عناوین هستند؟

بازی‌هایی مانند Apex Legends، spellbrea، Fortnite، PUBG و Call of Duty Warzone که به عنوان بازی‌هایی هیجان‌انگیز و پر‌طرفدار در سبک بتل رویال شناخته می‌شوند.


آیا می‌توانیم بازی‌های بتل رویال را به شکل آفلاین هم تجربه کنیم؟

اصولا بازی‌های سبک بتل رویال برای تقابل رقبا درون نقشه‌ها و مپ‌ها است. با وجود اینکه می‌توان با استفاده از بات‌ها و هوش مصنوعی این رقابت‌ها را به صورت آفلاین شبیه‌سازی کرد اما این ژانر با هدف تقابل گیمرها با یکدیگر طراحی شده است.


شاخصه‌های اصلی سبک بتل رویال کدام شاخصه‌ها هستند؟

جمع‌آوری سلاح‎ها و تجهیزات مختلف بر روی زمین، وجود منطقه‌ای امن بر روی نقشه که به مرور زمان کوچک‌تر می‌شود و قابلیت اهدای جان توسط پلیرها به یکدیگر از ویژگی‌های اصلی سبک بتل رویال هستند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا