بازی و سرگرمی

⚽️رایج‌ترین اصطلاحات پلی استیشن در دنیای گیم?

[ad_1]

اگر جزو افرادی هستید که به تازگی قصد ورود به دنیای گیم در کنسول‌های بازی شرکت سونی به نام پلی استیشن را دارند، باید با چند اصطلاح این کنسول آشنا شوید. اصطلاحات کنسول‌های پلی استیشن از مواردی هستند که تمامی پلیرهای این کنسول‌ها باید بدانند تا به عنوان یک پلیر حرفه‌ای شناخته شوند. برخی از این اصطلاحات که شاید شنیده باشید، ریجن، تروفی یا رست مود هستند. یادگیری این اصطلاحات برای پلیرها از نان شب نیز واجب‌تر است. بنابراین وقت را هدر ندهیم و سریعا به معرفی برخی از این اصطلاحات بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی پلی استیشن به عنوان محبوب‌ترین کنسول نزد ایرانیان

پلی استیشن و گیفت کارت پلی استیشن نامی آشنا برای تمامی بازی‌دوستان در جهان است که از سال 1994 مهمان خانه‌های گیمرها بوده است. این کنسول بازی توسط شرکت سونی اینتراکتیو انترتینمنت عرضه شده است که امروزه در حال تجربه کردن نسل نهم خود است. جدیدترین نسخه کنسول شرکت سونی به نام پلی استیشن 5 در بازار عرضه شده است و به سرعت در حال فروش میان گیمرها است.

اصطلاحاتی که باید به عنوان یک پلیر پلی استیشن بدانید

پلیرهای پلی استیشن به اصطلاحاتی از این بازی مسلط هستند که آن‌ها را به یک پلیر حرفه‌ای یا یک PS پلیر تبدیل کرده است. آگاهی این اصطلاحات که برخی از آن‌ها را می‌توانید در پلتفرم‌های دیگر مشاهده کنید از مهم‌ترین مرحله برای تبدیل شدن به یک پلیر حرفه‌ای است. در ادامه این مطلب با برخی از اصطلاحات پلی استیشن آشنا می‌شویم.

کراس پلتفرم یا کراس پلی؛ از اصطلاحات پلی استیشن

یکی از اصطلاحاتی که بیشتر در بازی‌های آنلاین پلی استیشن به گوش‌ شما خواهد خورد، عبارت کراس پلفترم (Cross-platform) یا کراس پلی (Cross-play) است. این اصطلاح بدین معنا است که شما می‌توانید با پلیرهای آن که بازی که با پلتفرم‌های دیگر بازی می‌کنند، مانند PC یا Xbox بازی کنید. از مزایای این قابلیت می‌توان به عملکرد نسبتا بالای بازی‌های کراس پلتفرم اشاره کرد.

استریم کردن بازی در پلی استیشن

استریم (Stream) به معنای ارائه فایل ویدئویی یا صوتی به صورت مستقیم به کاربر است که در حوزه‌هایی مانند گیم، موزیک و فیلم طرفداران زیادی پیدا کرده است. این قابلیت توسط برخی از پلتفرم‌ها مانند توییچ (Twitch) امکان‌پذیر است. از مزایای جالب قابلیت استریم می‌توان به امکان درآمدزایی از آن اشاره کرد.

کراس بای؛ از اصطلاحات پلی استیشن

یکی از اصطلاحات پلی استیشن عبارت کراس بای (Cross-Buy) است که بیشتر در کنسول‌های PS3 استفاده می‌شود. این عبارت به این معنا است که در صورت خریداری یک بازی، می‌توانید در کنسول‌های دیگر آن را بازی کنید.

کاپ‌های رکوردی در پلی استیشن یا همان تروفی‌ها

یکی از اصطلاحات که شاید زیاد با آن برخورد کنید، تروفی (Trophies) یا همان کاپ‌های بازی هستند. این تروفی‌ها در هر بازی معیارهای خود را دارند و می‌توانید آن‌ها را در طول زمان به دست آورید. برخی از این تروفی‌ها سخت و برخی دیگر بسیار آسان هستند. از مزایای تروفی‌ها در پلی استیشن می‌توان به تشویق پلیرها به انجام دادن برخی کارها یا مشاهده کردن برخی از مرحله‌ها به صورت کامل اشاره کرد.

رست مود؛ قابلیتی کارآمد در پلی استیشن

رست مود (Rest Mode) یکی از اصطلاحات کاربردی در پلی استیشن است که کاربردهای مختلفی دارد. استفاده از این حالت در پلی استیشن، بیشتر برای دانلود کردن بازی‌ها استفاده می‌شود. به عبارت دیگر شما می‌توانید بازی مورد نظر خود را در حالت دانلود قرار دهید و برای این که پلی استیشن شما برق کم‌تری مصرف کند، آن را در حالت رست مود قرار دهید.

ریجن را بشناسید

ریجن از اصطلاحات پلی استیشن است که به برنامه فروش و خدمات پس از فروش کنسول سونی و بازی‌های آن اشاره دارد. به عنوان مثال اگر قصد خرید یک دیسک بازی را دارید باید توجه کنید که ریجن دو باشد. ریجن‌های پلی استیشن به مانند زیر هستند:

  • ریجن یک: کشورهای کانادا و آمریکا
  • ریجن دو: کشورهای اروپایی، ژاپن، خاورمیانه و آفریقای جنوبی
  • ریجن سه: کشورهای آسیای شرق
  • ریجن چهار: کشورهای آمریکای لاتین و استرالیا
  • ریجن پنج: کشورهای آفریقا و روسیه
  • ریجن شش: کشور چین

بازی‌های فری تو پلی

بازی‌های فری تو پلی (Free to play) به بازی‌های رایگانی گفته می‌شود که قابلیت بازی آنلاین را برای پلیرهای پلی استیشن فراهم کرده است. فورتنایت و کال آف دیوتی وارزون دو مثال معروف از بازی‌های فری تو پلی هستند. البته این بازی‌ها قابلیت خرید درون برنامه‌ای دارند.

Field of View؛ جزو اصطلاحات رایج میان پلیرهای پلی استیشن

یکی از اصطلاحاتی که بیشتر در بازی‌های سبک اول شخص با آن مواجه خواهید شد، اصطلاح فیلد آف ویو است. این اصطلاح به معنای میدان دید پلیر است که در تنظیمات بازی قابل تغییر است. برای این که بتوانید عملکرد بهتری در بازی‌های PS داشته باشید، می‌توانید فیلد اف ویو را در بیشتر حالت ممکن قرار دهید.

فرست پارتی دولوپر

فرست پارتی دولوپر (First Party Developer) اصطلاحی است که به شرکت‌هایی گفته می‌شود که به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌ استیشن بازی عرضه می‌کنند. از این شرکت‌ها می‌توان به شرکت‌های فایر اسپرایت (Fire sprite) و لندن استودیو (London Studio) اشاره کرد.

آگاهی از اصطلاحات پلی استیشن

پلی استیشن از سری کنسول‌های گیمینگ است که توسط شرکت بزرگ سونی عرضه می‌شود. این کنسول‌ها در جهان طرفداران زیادی دارند که در میان این افراد اصطلاحاتی رایج است. این اصطلاحات که تفاوت دو پلیر تازه‌کار و با تجربه را مشخص می‌کند، بیشتر قابلیت‌هایی هستند که در پلی استیشن دیده می‌شوند. برای مثال فیلد آف ویو، رست مود، ریجن و یا کراس پلتفرم از اصطلاحاتی هستند که درصد بالایی از پلیرها در جهان با آن‌ها آشنایی دارند. بنابراین اگر قصد دارید به یک پلیر حرفه‌ای کنسول پلی استیشن تبدیل شوید، باید تمامی این اصطلاحات را فرا بگیرید که برخی از مهم‌ترین آن‌ها در این مطلب توضیح داده شدند.

سوالات متداول


معروف ترین اصطلاحات رایج پلی استیشن چیست؟

 

1. PSN: مخفف PlayStation Network است که شبکه آنلاین پلی استیشن است و به شما امکان بازی آنلاین، دسترسی به فروشگاه آنلاین پلی استیشن و سرویس‌های دیگر را می‌دهد.

2. Trophy: دستاوردهایی که در بازی‌های پلی استیشن به دست می‌آورید. آنها شامل Platinum، Gold، Silver و Bronze هستند.

3. Exclusive: بازی‌هایی که فقط برای پلی استیشن عرضه می‌شوند و بر روی سایر پلتفرم‌ها موجود نیستند.

4. Remaster: بازسازی یک بازی قدیمی برای پلی استیشن با گرافیک و ویژگی‌های بهبود یافته.

5. Cross-Platform Play: قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد در حالت آنلاین بازی کنید و با بازیکنانی که بر روی پلتفرم‌های دیگری هستند (مانند PC یا Xbox) همزمان بازی کنید.

6. Share Button: یک دکمه روی کنترلر پلی استیشن که امکان ضبط عکس‌ها و ویدئوها در طول بازی و به اشتراک گذاری آنها را فراهم می‌کند.

7. VR (Virtual Reality): تکنولوژی واقعیت مجازی که با استفاده از هدست‌های خاص، تجربه‌ی واقعیت مجازی در بازی‌های پلی استیشن را فراهم می‌کند.

8. Cross-Save: امکانی که به شما اجازه می‌دهد بازی را در یک پلتفرم پلی استیشن آغاز کنید و در پلتفرم دیگری ادامه دهید، حفظ پیشرفت و ذخیره سازی اطلاعات بازی شما را فراهم می‌کند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا